Zohratá dvojka: Ministerstvo Árpáda Érseka odobrilo netradičného kandidáta. V kuloároch sa povráva, že karty miešala SNS.

Starosta sa ostro pustil do ministra. Ten mu odkázal, že „si to vyprosí“

Medzi starostom bratislavských Vajnor Jánom Mrvom (Sieť) a ministrom dopravy Árpádom Érsekom sa spustila ostrá diskusia o projekte križovatky Triblavina.

Domov

Starostu Vajnor trápi, že na tomto úseku budú chýbať kolektory, teda súbežné komunikácie. Tieto súbežné cesty majú byť z územného plánu vynechané.

Kolektory potrebujeme!

Plánované dokončenie križovatky s úseku D1 stanovila NDS na apríl 2017. Svetlo sveta by teda mala nová cesta uzrieť čo nevidieť. Technická štúdia bola dodaná ešte v roku 2009. Celý úsek vyjde občanov na necelých 24 miliónov s DPH.

Ján Mrva tvrdí, že v regióne medzi Pezinkom, Sencom a Bratislavou, je diaľnica potrebná, avšak treba nechať priestor aj na kolektory. Rozšírenie Seneckej cesty podľa neho nemá byť náhradou kolektorov.

„Existuje zmluva z 2012 medzi NDS, MDVSR, BSK, kde sa NDS zaväzuje k ich výstavbe. Slúžia na bezpečné odpojenie a pripojenie na diaľnicu. Dá sa na ne každých 500 metrov napojiť, keďže majú inú rýchlosť a v čase havárie slúžia na náhradnú dopravu,“ komentoval Mrva na svojom Facebooku.

Čo o tom vie?

K téme sa vyjadrilo množstvo ľudí, medzi nimi aj sám minister, pod ktorého spadá agenda Triblavina-D1.

„Prepáčte pán starosta, vyprosím si Vašu rétoriku. Neviem, o čom tu hovoríte, ja chcem dodržať všetky zákony aj ich dodržím. Nechcite, aby som staval cesty tak, ako si to vy navrhnete. Celé Slovensko čaká na cestnú sieť a prečo práve u Vás kolektory, keď ani slovenská norma tento pojem nepozná,“ komentoval starostov status minister dopravy Árpád. Érsek.

Starosta mal s ministrom ostrú výmenu názorov.
Starosta mal s ministrom ostrú výmenu názorov.
FB

„Prečo má štát pre Vaše záujmy stavať to, čo by mala postaviť VÚC alebo mesto. Povedzte občanom pravdu, ja nemám žiadny záujem niekomu pomôcť, aby vedel asi dobre predať pozemky, alebo je to podmienka predaja developerovi ? Rozhodol som na základe odporúčania odbornej komisie,“ pokračoval nasrdený šéf rezortu dopravy.

Dohodnite sa už!

Mrva sa za reakciu poďakoval, avšak zo svojich argumentov neupustil. „Moja rétorika je mierna, pokojná a pravdivá. Musím vám však poopraviť vašu reakciu, lebo sa problematike venujem už dlho a do hĺbky. Kolektory sme si nevymysleli my tu, ale odborníci," bránil sa starosta bratislavskej mestskej časti Vajnory.

Bývalá hlavná dopravná inžinierka Bratislavy sa tiež zapojila do diskusie o príjazdových cestách, toľko spomínaných kolektoroch. „Stavať kolektory mala vždy NDS - teraz sa mení scenár bez toho, aby to bolo odborne zdôvodnené, bez toho, aby bola vyriešená verejná doprava. Pozrite si stanoviská BSK - zmeny sú v rozpore z územným plánom a uzneseniami BSK. Prijmite našu výzvu a začnite o tom diskutovať,“ napísala na sociálnej sieti Tatiana Kratochvílová.

Domov
  • vc
    Článok bol spracovaný a publikovaný redakciou Plus7 dní. Svoje pripomienky, návrhy a tipy môžete adresovať priamo na adresu plus7dni@7plus.sk.