Variabilný: Testovali sme 7-miestnu verziu, sedenie v treťom rade je skôr núdzové.

AUTOTEST Renault Espace: Vyzerá skvele, jazdí dobre, ale s praktickosťou to nie je žiadna sláva

V Espace si už po pár kilometroch začnete uvedomovať, že s kabínou niečo nie je v poriadku.

Extravagantný Renault Es­pace sa nám dostal naposledy do rúk približne pred dvomi rokmi. Vtedy nás auto svojím dizajnom oslovilo, zároveň trochu sklamalo. Čo bolo hlavnou príčinou?

Pekný, ale…

V Espace si už po pár kilometroch začnete uvedomovať, že s kabínou niečo nie je v poriadku. Nemáte si kam položiť mobil a kávu z pumpy musíte loviť až niekde na podlahe. Estetika jednoznačne zvíťazila nad praktickosťou a to by sa v aute stavanom na dlhšie cesty a pre rodiny určite nemalo prihodiť.

Navyše, vertikálne orientovaný stredový displej, ktorým ste boli spočiatku nadšení, vás čoskoro schladí pri komplikovanom hľadaní v jeho menu, podmenu, submenu a podobne. Áno, majiteľ si na to časom zvykne, nič to však nemení na fakte, že väčšina konkurentov to má vyriešené jednoduchšie, aj keď možno nie tak elegantne a farebne. Nezostáva nič iné, než pripomenúť si známy francúzsky výraz l’art pour l’art, umenie pre umenie, ktorý toto auto vystihuje asi najviac.

Približne takto vyzerali naše výhrady a do bodky platia aj dnes. Treba však spomenúť i fakt, že predné sedadlá s príplatkovou masážnou funkciou sú mimoriadne pohodlné, všetky tri sedadlá v strednom rade sú samostatné a posuvné a tie v treťom rade sa dajú využiť, aspoň teoreticky, na krátke vzdialenosti. V druhom aj treťom rade sa dajú sklopiť pomocou tlačidiel v batožinovom priestore.

Naozaj dynamický

Hlavné zmeny, kvôli ktorým sme auto testovali v tomto čase, sa totiž odohrali pod kapotou - a určite stoja za pozornosť. Renault pridal na sile a namiesto motora s objemom 1,6 litra sme v Es­­­pace tentoraz mali benzínový agregát s objemom 1,8-litra a výkonom 225 koní (165 kW), ktorý bol spojený s automatickou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Je to jediný agregát, ktorý je v súčasnosti v ponuke. Dôležité je, že maximálny krútiaci moment vzrástol o 40 Nm na rovných 300, ešte dôležitejší je fakt, že je dostupný už od 1 750 otáčok. A výsledok - motor je neuveriteľne pružný a dynamický, čo podporuje rýchlo radiaci automat. Navyše je tichý a má dobrú spotrebu. Dosiahli sme s ním priemer tesne pod 9 litrami pri približne rovnomernom rozložení medzi mesto, okresky a diaľnice. Netreba sa nechať zmiasť nápisom 4Control na stredovom stĺpiku, nejde o pohon 4x4 - ten, bohužiaľ, nie je v ponuke vôbec -, ale o aktívne riadenie všetkých 4 kolies, čo zlepšuje manévrovateľnosť. Keď k tomu pridáte adaptívny podvozok, získate auto, ktoré je nielen mimoriadne agilné, ale aj prekvapivo pohodlné a pritom, vzhľadom na jeho rozmery, stabilné.


VIDEO Plus 7 Dní