Vydarené: Na testovanom aute sa nám naozaj páči čierna maska chladiča.

AUTOTEST: BMW 120d xDrive - naozaj potrebujete štvorkolku?

Testované BMW 120d je dobré auto, nie sme si však istí, či naozaj potrebuje pohon 4x4.

Malé BMW zaujme na prvý pohľad - kombinácia modrého laku s typickou maskou chladiča v čiernej farbe vyzerá výborne, celkový dojem ešte umocňujú zatmavené zadné sklá a svetlá.

Za výkon sa platí

Vnútri to je typické BMW, takže interiér je skôr konzervatívny - aj keď ho mierne oživujú dizajnové prvky z M-pake-tu -, avšak ergonomicky a kvalitatívne vyhotovený na jednotku. Výborné sú aj nízko umiestnené predĺžené sedadlá. Na prvý pohľad vyzerá auto kompaktne, ale vnútri je - aj na zadných sedadlách - pomerne veľa priestoru a kufor má 360 litrov, teda len o 15 menej, ako má napríklad Suzuki Vitara.

Zaujímavejšia je však na tomto aute iná vec - kombinácia silného naftového dvojlitra s pohonom 4x4. Takých áut v danej triede nie je veľa a všetky majú jedno spoločné - nepatria k najlacnejším. Cena testovaného BMW sa blíži k 35 tisícom a dokonca aj dvojlitrový naftový Golf 4Motion atakuje 30-tisícovú hranicu.

Všetky nemecké prémiové značky majú spoločný neduh - obrovské množstvo príplatkovej výbavy, ktorá dokáže výrazne zdvihnúť základnú cenu auta. Nedivíme sa preto, že aj zoznam vydaný k najmenšiemu a najdostupnejšiemu BMW triedy 1 má takmer 30 strán. Tentoraz sme ním listovali kvôli porovnaniu ceny štvorkolky a verzie so - zatiaľ - zadným náhonom. Rozdiel je približne 4 200 eur, ale treba povedať, že zahŕňa nielen štvorkolku, ale aj automatickú prevodovku.

Konkurencia BMW 120d.
Konkurencia BMW 120d.
Plus 7 dní

Predná, zadná alebo obe?

Otázka je, či v takomto aute pohon 4x4 potrebujete. Je pravda, že sa osvedčil občas na cestách do hôr, z nášho pohľadu je to na zváženie, možno by sme uprednostnili kombináciu silného dvojlitra so zadným náhonom. Aspoň kým sa dá, pretože od ďalšej generácie bude tento model jednou z tuctových predokoliek.

Zatiaľ však nie je. A, pravdupovediac, tento takmer 200-koňový naftový motor nie je vôbec zlý ani s xDrive. Auto je svižné, maximálny krútiaci moment je 400 Nm a je k dispozícii od 1 750 do 2 500 otáčok. K tomu treba prirátať naozaj výborný podvozok, účinné brzdy a dobre nastavený posilňovač. Výsledkom je svižné a dynamické auto, ktoré je navyše celkom dobre odhlučnené. Jeho vlastnosti si možno mierne upraviť pomocou voliča jazdných režimov, kde máte k dispozícii dva športové režimy, plus komfortný a eko. Mení sa pri nich čiastočne charakteristika adaptívneho podvozka, reakcie asistenčných systémov a, samozrejme, spôsob radenia.

K tabuľkovej spotrebe sa asi nedopracujete, my sme sa aj s pomerne ľahkou nohou na plyne a pri približne rovnakom využití okresiek, diaľnic a ciest v meste dopracovali na priemer 6,4 litra. Nepovažujeme ho za zlý.

Naše hodnotenie BMW 120d.
Naše hodnotenie BMW 120d.
Plus 7 dní

Z nášho pohľadu by sme však predsa len volili zadný náhon - plne postačuje a, pravdupovediac, práve on robí toto auto v rámci konkurencie výnimočným, čo však onedlho už nebude platiť. Preto si tieto autá budú pri neskoršom odpredaji oveľa lepšie „držať“ cenu.