Unikát: Swift je po Ignise najmenšia a najlacnejšia štvorkolka na našom trhu.

Konečne aj pre dlháňov: Malé Suzuki Swift sme vyskúšali v unikátnej kombinácii hybridu a štvorkolky

Malé Suzuki Swift sme vyskúšali v unikátnej kombinácii hybridu a štvorkolky.

Vo svojej kategórii s takouto technológiou Swift prakticky nemá rovnocenného
súpera. A to sa aj v tejto kombinácii stále drží s hmotnosťou pod 1 000 kilogramami.

Menší a väčší zároveň

Aj keď väčšina áut medzigeneračne narastá, malý Swift sa zmenšil - hoci len o jediný centimeter. To však vôbec nie je dôležité, zaváži iný fakt - má o niečo väčší rázvor, čo v praxi znamená, že sa zväčšil priestor v kabíne aj batožinový. A to sú oveľa dôležitejšie veci. Ďalšou podstatnou zmenou je, že trojdverový už nedostanete, nový
 Swift sa totiž vyrába výhradne v päťdverovej verzii.

Tento Swift je rozhodne elegantnejší, má prepracovanú prednú masku a nám sa naozaj páči aj zaujímavo riešený prechod bočných okien so zadnou časťou pomocou tmavého plastového obloženia.

Sedenie vzadu: Priestoru tam nie je na rozdávanie, no na kritickom
mieste Swiftu - v oblasti kolien - sa zväčšil.
Sedenie vzadu: Priestoru tam nie je na rozdávanie, no na kritickom<br /> mieste Swiftu - v oblasti kolien - sa zväčšil.
Matej Jankovič

Predné sedadlá sú pohodlné, bez výraznejšieho bočného vedenia, za volantom sme mali určite viac miesta než v predošlej generácii. Plasty na prístrojovke sú prevažne tvrdšie, no prístroje pred vodičom sú spracované špičkovo, také budíky si v pohode vieme predstaviť v niektorom z prémiových nemeckých áut. Rovnako chválime kvalitu a prehľadnosť displeja na stredovej konzole, ktorý by však mohol byť o niečo viac citlivý na dotyk.

Priestor na nohy sa zväčšil aj vzadu, čo auto nutne potrebovalo. Kufor má z hľadiska čísel priemerný objem (256 litrov), no v skutočnosti je relatívne veľký - nie sú totiž doň započítané rôzne „skryté“ a v praxi len sporadicky využiteľné priestory.

4x4

Vpravo vzadu sme mali na aute nalepené dve logá - AllGrip
a SHVS. Prvé značí prítomnosť pohonu 4x4, druhé mikrohybridného systému. Len pre zaujímavosť - Swift nie je najmenšia a najlacnejšia štvorkolka na našom trhu, Suzuki totiž ponúka vo verzii 4x4 aj malý Ignis, dá sa kúpiť už za necelých 12-tisíc eur.

Interiér: Ergonomicky je dobre riešený a prehľadný.
Interiér: Ergonomicky je dobre riešený a prehľadný.
Matej Jankovič

A keď sme už pri cenách - Swift
ako štvorkolku dostanete výlučne s motorom 1,2 DualJet (66 kW/90 koní) a mikrohybridným systémom, čo v praxi znamená, že jeho cena sa dostane tesne pod 15-tisíc eur. Ak mikrohybrid oželiete, dostanete štvorkolku už za 12 490 eur. V základe stojí Swift 9 990 eur.

Mikrohybrid

Načo je vlastne Swiftu mikrohybridný systém? Malá li-ion batéria sa dobíja rekuperáciou a následne pomáha spaľovaciemu motoru pri rozjazdoch, využívaní systému štart - stop alebo pri predbiehaní a mierne tak šetrí palivo. Pravda je, že na deklarovanú kombinovanú spotrebu 4,5 litra sme sa nedostali, ale s priemerom okolo piatich litrov sa už v pohode jazdiť dá, a to je podľa nás veľmi dobrý údaj.

Konkurencia Suzuki Swift.
Konkurencia Suzuki Swift.
Plus 7 dní

Pohon 4x4 v tomto aute prioritne nie je na to, aby ste si užívali športovú jazdu. Auto ani nie je na ňu stavané, vidno to aj na podvozku, ktorý je naladený komfortnejšie, čo je podľa nás tiež krok dobrým smerom. Samozrejme, je to auto s pomerne krátkym rázvorom. Značí to, že je pomerne citlivé na priečne nerovnosti.

Testovaný motor kombinovaný s 5-stupňovým manuálom s dobrou a krátkou kulisou radenia výrazne ožije až vo vyšších otáčkach, takže netreba sa báť trochu výraznejšie zošliapnuť plyn.

Naše hodnotenie Suzuki Swift.
Naše hodnotenie Suzuki Swift.
Plus 7 dní

Štvorkolku najskôr využijete, keď sa s autom častejšie pohybujete po povrchoch s nižšou adhéziou. Ak jazdíte prevažne v meste, v podstate je pre vás zbytočná a peniaze, ktoré za ňu ušetríte, môžete investovať napríklad do lepšej výbavy. Aj keď v tomto smere je na tom Swift relatívne slušne, v jeho prípade by sme volili aspoň stredný stupeň výbavy, označovaný GL+, kde máte na výber tri motory a vo výbave nechýba dotykový displej, cúvacia kamera, disky z ľahkých zliatin, hmlovky a vyhrievané predné sedadlá.