Vydarené: Malý Ignis vyzerá výborne, nás oslovila napríklad vydarená predná maska s výraznými svetlometmi.

Malé, ale ambiciózne: Vyskúšali sme nové Suzuki Ignis

Najmenšiu a najlacnejšiu štvorkolku na našom trhu.

Suzuki Ignis bolo auto, ktoré u nás približne pred 15 rokmi vyvolalo prvú veľkú vlnu záujmu o crossovery, aj keď sa im vtedy ešte tak nehovorilo. A teraz sa vracia na náš trh vo veľkom štýle, pričom si prisvojilo označenie najlacnejšej štvorkolky na trhu.

Kompaktné: Tento pohľad asi najlepšie ukazuje reálne rozmery auta.
Kompaktné: Tento pohľad asi najlepšie ukazuje reálne rozmery auta.
Martin Domček

Prečo potrebujeme syntetické palivá?

Zvládne dosť

Len pre zaujímavosť - nový Ignis zvládne viac než poľné cesty alebo bezproblémové rozbiehanie na povrchoch s horšou trakciou. Má totiž svetlú výšku 180 milimetrov a veľmi slušné nájazdové uhly. Keď k tomu prirátame nízku hmotnosť na úrovni 900 kilogramov, výsledkom je auto, ktoré si celkom dobre poradí aj s jednoduchším terénom.

Slovenský AeroMobil nie je jediné lietajúce auto: Jednoduchšie verzie sú už v predaji

Štvorkolka prichádza k slovu vždy, keď systém zaznamená prekĺzavanie predných kolies. Vtedy sa začína krútiaci moment prerozdeľovať podľa potreby medzi prednú a zadnú nápravu tak, aby sa optimalizovala trakcia.

Kufor: Je použiteľný, jeho objem závisí od posuvných sedadiel.
Kufor: Je použiteľný, jeho objem závisí od posuvných sedadiel.
Martin Domček

Na ceste

Pohon 4x4 však nie je jediná silná stránka auta, ďalšia je dizajn. Nový Ignis nevyzerá skvele len zvonku, nápaditý je aj interiér. Pomerne úzka a vysoká karoséria pôsobí trochu netradične, no v kabíne je prekvapivo veľa miesta, samozrejme, na šírku je to stiesnenejšie. Rozhodne však nie tak, ako by sa mohlo zdať podľa fotografií.

Interiér: Je rovnako nápaditý ako exteriér, páčilo sa nám jeho viacfarebné vyhotovenie.
Interiér: Je rovnako nápaditý ako exteriér, páčilo sa nám jeho viacfarebné vyhotovenie.
Martin Domček

Klasika verzus moderna: Vyskúšali sme novú Kiu Rio s dvomi odlišnými benzínovými motormi

Dokonca aj jazdný komfort je na malé a vysoké auto s krátkym rázvorom prekvapujúco dobrý, ale iba vpredu. Vzadu je to na horších cestách trochu ako jazda na býkovi, môže za to aj tuhá zadná náprava.

Napriek tomu má auto pri prejazdoch zákrut pomerne slušnú stabilitu. Aj pri vyšších rýchlostiach sme ocenili, že do kabíny minimálne preniká hluk. Silnou stránkou Ignisu je spotreba, pri týždňovom teste sme sa dostali v kombinovanom režime na priemer 5,2 litra, pričom v aute zväčša jazdili minimálne dvaja ľudia. Dynamika je tiež nadpriemerná, v meste sa vám auto bude zdať svižné, s pružným zrýchlením pri vyšších rýchlostiach na diaľnici to taká sláva nie je.

Úzky a vysoký: Napriek tejto siluete má nový Ignis veľmi dobré jazdné vlastnosti.
Úzky a vysoký: Napriek tejto siluete má nový Ignis veľmi dobré jazdné vlastnosti.
Martin Domček

Vynovený Citroën C-Elysée: Veľký, lacný, úsporný

Originálne

Zvonku nás oslovila vydarená predná maska s nápadnými svetlometmi a na robustnosti mu pridávajú výrazne vystúpené a oplastované blatníky. V interiéri nás zaujal vystúpený klimatizačný modul valcovitého tvaru, ktorého kraje fungovali ako otočné ovládače.

Okrem neho dvojfarebné vyhotovenie s oranžovými doplnkami a kvalitný a prehľadný infotainmentový displej s úplnou absenciou „hardvérových“ tlačidiel. Aspoň základné funkcie mohli zostať zachované.

Plus 7 dní
Plus 7 dní