Pre každého: Silnou stránkou auta je možnosť individualizácie.
V ponuke je 85 kombinácií exteriéru vrátane štyroch farieb strechy.

Nová krv: Na kľukatých cestách Korziky sme vyskúšali extravagantný Citroën C3 Aircross

Citroën ešte donedávna veril svojim rodinným autám spadajúcim do kategórie MPV. Obrovská popularita SUV a crossoverov ho však prinútila zmeniť svoje portfólio.

Auto a Hi-tech

Úspech modelu C4 Cactus ukázal, že to bol krok správnym smerom, čo sa neskôr potvrdilo aj pri uvedení kompletne prepracovanej a drsnejšie vyzerajúcej C3-ky.

Atraktívne

Teraz k nim pribúda model s označením C3 Aircross. Francúzi o ňom hovoria ako o malom SUV, v skutočnosti je to s dĺžkou 4,15 metra a rázvorom 2,6 metra typický cross-over bez možnosti pohonu 4x4. Hru so slovíčkami však môžeme nechať bokom, pretože fakt je, že Aircross vyzerá naozaj dobre a navyše veľmi slušne jazdí. To sme mali možnosť overiť si počas prvých testovacích jázd na ostrove Korzika.

Ak by sme mali auto stručne charakterizovať, tak oproti C3 a Cactusu je vyššie o 10 centimetrov, avšak dizajnéri pri ňom upustili od ochranného bočného oplastovania, ktoré v Citroëne volajú AirBump. Okrem toho má veľmi dobrú svetlú výšku 17,5 centimetra a zaujímavo vyzerá aj vďaka viacfarebnému zhotoveniu. Napríklad môžete mať model so striebornou karosériou, s bielou strechou, čiernym ochranným oplastovaním a oranžovými doplnkami, ako sú spätné zrkadlá, lyžiny, rámčeky svetiel, stredy kolies a vzor na zadnom bočnom okne. Takto spísané to vyzerá divne, ale presne také auto je na fotografiách k tomuto testu a vyzerá naozaj dobre. Celkovo je takýchto farebných kombinácií (vrátane interiéru) 85.

Interiér: Ak je vám povedomý, nemýlite sa. Je veľmi podobný tomu, ktorý nájdete v modeli C4 Cactus.
Interiér: Ak je vám povedomý, nemýlite sa. Je veľmi podobný tomu, ktorý nájdete v modeli C4 Cactus.
Martin Domček

Zamerané na rodinu

Silnou stránkou auta je veľký kufor (410 dm3 s možnosťou zväčšenia na 520 dm3) a priestranný a variabilný interiér - posuvné delené zadné sedadlá (až o 15 cm) a pre-klopiteľné operadlo sedadla spolujazdca -, čo umožňuje v kabíne prepravovať predmety s dĺžkou až 2,4 metra. Nie všetky spomínané prvky sú súčasťou základnej výbavy. Tá je skromnejšia, automatické stierače, automatickú klimatizáciu alebo parkovacie senzory nájdete až v tej najvyššej. Na druhej strane - a to nepíšeme často -, ceny príplatkovej výbavy a balíkov sú nastavené veľmi dobre, rozhodne nie sú privysoké. Interiér je celkovo veľmi podobný Cactusu.

Aj keď auto nemá pohon 4x4, môžete si doplatiť za systém Grip Control, ktorý ho cieleným pribrzďovaním predných kolies čiastočne supluje a zlepšuje trakciu, ako bonus k nemu dostanete asistenta na kontrolovanú jazdu 
z kopca. V závislosti od výbavy v ňom môžete mať 12 asistenčných systémov (vrátane Active City Brake), head-up displej a dokonca indukčné bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov.

Pod kapotou

Ako to vyzerá s motormi? Na Slovensku bude v ponuke základný benzínový motor PureTech 82 (základná cena auta je s týmto agregátom tesne pod 12-tisíc eurami) a silnejší PureTech 110, ktorý sa bude dať kombinovať s manuálnou prevodovkou aj so 6-stupňovým automatom (ten sme testovali). Ponuka bude obsahovať aj naftové agregáty BlueHDi 120 a BlueHDi 100, oba v kombinácii s manuálnou prevodovkou. Čísla v názve agregátov odkazujú na ich maximálny výkon v koňoch.

Spolupráca testovaného motora a 6-stupňového automatu nás príjemne prekvapila, automat radí adekvátne a v správnom čase. Auto je navyše naozaj dobre odhlučnené, podvozok je naladený neutrálne, dobre filtruje nerovnosti, v zákrutách je nad očakávanie stabilné. Samozrejme, na športovú jazdu nie je stavané, no subjektívne sa nám v Aircrosse jazdilo dokonca lepšie než v klasickej C3-ke. 
O spotrebe je predčasné hovoriť, jazdili sme totiž v špecifickom horskom prostredí plnom ostrých stúpaní a klesaní - v ňom sme sa s priemerom dostali nad osem litrov, v reálnej premávke však toto číslo bude zrejme výrazne nižšie.

Na kľukatých cestách Korziky sme vyskúšali extravagantný Citroën C3 Aircross.
Na kľukatých cestách Korziky sme vyskúšali extravagantný Citroën C3 Aircross.
Plus 7 dní
Auto a Hi-tech

Vianočné tipy na darček