Nová maska: Výrazné dizajnové zmeny vidno najmä spredu, maska je ostrejšie rezaná, mierne sa zmenil tvar predných svetiel.

Nové Audi Q5: Na jeho vzhľad zbalíte babu. A vďaka priestrannému interiéru si ju k sebe môžete hneď aj nasťahovať

Luxus nemusí byť nutne okázalý a vzhľadom možno zaujať aj bez výstrednosti - to je nové Audi Q5.

Nová generácia populárneho Audi Q5 sa od predošlej rozmerovo líši minimálne a z hľadiska dizajnu sú si dosť podobné. Väčšinu oblín nahradili ostrejšie uhly, vidno to najmä na prednej maske a svetlách, vďaka čomu nový model pôsobí dynamickejšie a viac elegantne.

Hi-tech

Keď sme už pri svetlách - v testovanom aute nechýbali technologicky pokročilé svetlá Matrix LED. Ak vám to nič nehovorí, ide o svetlá pozostávajúce z niekoľkých LED diód, pričom riadiaca jednotka spracováva informácie z vonkajších senzorov, z kamery a zo systému MMI. Na ich základe prispôsobuje tvar a intenzitu svetelného kužeľa tak, aby vodič videl čo najlepšie bez toho, aby oslňoval protiidúce autá. To však nie je jediná technologická vymoženosť, ktorú sme v testovanom Audi ocenili.

Interiér: Je precízne spracovaný a pôsobí luxusne bez akejkoľvek gýčovosti.
Interiér: Je precízne spracovaný a pôsobí luxusne bez akejkoľvek gýčovosti.
Matej Jankovič

Ďalšou bolo pneumatické pruženie adaptive air suspension. Je to jeden z drahších príplatkov, dáte zaň niečo vyše dvetisíc eur, no pravda je, že jazdný komfort posúva do iného levelu, určite ho odporúčame. Samozrejme, zároveň podľa zvoleného jazdného režimu (Comfort, Auto, Dynamic, Offroad, Allroad, Efficiency a Individual) sa prispôsobuje svetlá výška auta, navyše pre pohodlnejšie nakladanie sa dá karoséria tlačidlom v batožinovom priestore spustiť nižšie o 55 milimetrov.

Testované auto bolo vybavené pohonom 4x4, ktorý v Audi nazývajú Quattro, tentoraz dokonca s prívlastkom Ultra. Ultra by sa dalo vysvetliť asi tak, že použitá technológia umožňuje prakticky okamžité pripojenie zadnej nápravy v situáciách, keď to 
treba, inak krútiaci moment smeruje predovšetkým na predné kolesá.

Konkurencia Audi Q5
Konkurencia Audi Q5
Plus 7 dní

Kultivovaný diesel

Aby sme nezabudli na to najdôležitejšie - pod kapotou testovaného auta bol dvojlitrový naftový štvorvalec s výkonom 140 kW, respektíve 190 koní, doplnený 7-stupňovým dvojspojkovým automatom. Automat radí veľmi dobre, v jeho prípade by sme sa nebránili prívlastku inteligentne - vie, kedy je ideálne preradiť na vyšší prevod, kedy radšej podržať vyššie otáčky a kedy ho nechať brzdiť motorom. Reálne sa s touto kombináciou dá bez problémov jazdiť s priemerom niekde medzi 6,5 a 7 litrami podľa toho, kde auto prevažne jazdí, a jazdného štýlu majiteľa.

Z nášho pohľadu Audi Q5 s danou motorizáciou bude vyhovovať predovšetkým rodinne založeným šoférom. Tým nechceme povedať, že je lenivé alebo mu chýba výkon. Skôr pohodlím, dokonalým odhlučnením kabíny, dôrazom na bezpečnosť a kultivovanosťou (to, že sedíte v pomerne silnom diesli, máte šancu zistiť jedine pri pohľade na červené pásmo otáčkomera) láka na oddych než na aktívnu jazdu.

Tomu nasvedčuje aj interiér, ktorý patrí z ergonomického hľadiska v danej triede k najlepším rovnako ako precízne spracovanie a dôraz na vnímanú kvalitu. Vpredu je to takmer dokonalé, vzadu však cítiť stiesnenejšie pomery, čo sa dá kompenzovať posuvnými sedadlami v druhom rade. Aj keď ich posuniete úplne dozadu, ostane vám v kufri 550 litrov. Ak ich posuniete opačným smerom, zvýšite objem o 60 litrov.

Naše hodnotenie Audi Q5
Naše hodnotenie Audi Q5
Plus 7 dní

Testované auto je ako stvorené na dlhšie cesty. Oslovilo nás dizajnom, ktorý je moderný bez snahy o samoúčelnú excentrickosť, nadštandardným cestovným komfortom a elegantným interiérom. Pravda je, že za nadštandard si treba dosť doplatiť a cena testovaného modelu sa zo základných 47 300 eur (s automatom) vyšplhala až k 70 tisícom.

Vianočné tipy na darček