Praktické: Citroën Berlingo môže byť mimoriadne zaujímavou voľbou pre rodinu, aj keď tak na prvý pohľad nevyzerá.

Nový Citroen Berlingo nevyzerá ako typické rodinné auto, v skutočnosti sa na túto úlohu naozaj hodí

S benzínovým Berlingom Multispace sme absolvovali približne dve tisícky kilometrov po cestách najrôznejšej kvality.

Na test sme získali benzínovú verziu VTi 120, pričom číslo v jej názve označuje výkon v koňoch. Pri preberaní auta sme sa trochu báli reálnej spotreby, napokon nás v tomto smere príjemne prekvapilo.

Dve v jednom

Aj keď Berlingo na prvý pohľad vyzerá úžitkovo, v skutočnosti je zariadené mimoriadne prakticky - najmä pre rodiny, ktoré rady a často cestujú. V čom tá praktickosť spočíva? Napríklad v tom, že v druhom rade máte tri samostatné sedadlá s nastaviteľným sklonom operadiel - to značí, že interiér si môžete dokonale prispôsobiť. Batožinový priestor (s objemom po kryt 675 litrov a 1 350 po strechu) môžete pre väčšiu bezpečnosť od kabíny oddeliť sieťou.

Ďalšou vymoženosťou, ktorú oceňujeme, je samostatne výklopné okno na zadných dverách. Na prvý pohľad drobnosť, ak však zastavíte na odpočívadle, nemusíte otvárať celý kufor, čo je nielen komfortnejšie, ale aj bezpečnejšie. Bočné dvere sú posuvné, zjednodušuje to vystupovanie v stiesnenejších priestoroch.

Interiér: Vpredu zaujme najmä ostro lomená stredová konzola, v jej spodnej časti je rýchlostná páka.
Interiér: Vpredu zaujme najmä ostro lomená stredová konzola, v jej spodnej časti je rýchlostná páka.
Foto: Matej Jankovič

V interiéri sú na zadnej strane predných sedadiel pripevnené výklopné stolíky, ktoré môžu využiť cestujúci vzadu. Ak chcú väčšie súkromie, možno na zadných oknách mechanicky stiahnuť roletky.

Vo výbave auta nechýbala ani dvojzónová klimatizácia, tempomat, palubný počítač, svetelný a dažďový senzor, parkovacie senzory, bluetooth, strešné lyžiny a prídavné vnútorné spätné zrkadlo, ktorým môžete kontrolovať deti sediace vzadu.

Naše hodnotenia
Naše hodnotenia
Foto: Plus 7 dní

Benzín s manuálom

Aká je atmosférická benzínová 1,6-ka, ktorú sme mali pod kapotou? Tá má výkon spomenutých 120 koní, čo je 88 kW, a spojená bola s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Maximálny krútiaci moment tohto motora 160 Nm je dostupný až nad 4 200 otáčkami, čo značí, že v „pracovných otáčkach“ niekde medzi 2 000 až 2 500 je pomerne lenivý, takže pri predbiehaní treba výraznejšie podradiť, respektíve pritlačiť na plyn. Autu by podľa nás prospela šesťstupňová prevodovka.

Na druhej strane, po prejazdení vyše dvetisíc kilometrov, z ktorých približne polovicu tvorili diaľnice (po nich sme zväčša jazdili „tempomatových“ 120 km/h) a zvyšok hlavne okresky, sme pri štvorčlennom obsadení dosiahli priemernú spotrebu tesne nad sedem litrov, v meste sme však jazdili málo. Radiaca páka má dlhé dráhy, no radí pomerne presne.

Konkurenti Citroënu Berlingo
Konkurenti Citroënu Berlingo
Foto: Plus 7 dní

Cestovný komfort je slušný - najmä ak máte auto naložené, čím zabránite odskakovaniu zadnej časti na nerovnostiach. Ak motor príliš nevytáčate, je tichý, takže ani k akustickému komfortu nemáme vážnejšiu výhradu. Cestujúci vzadu majú k dispozícii v každom smere naozaj veľkorysý priestor. Podvozok je naladený neutrálne, no v zákrutách, samozrejme, cítiť vyššie ťažisko, dané nielen tvarom karosérie, ale aj vyššou svetlou výškou. Na druhej strane, s Berlingom pretekať určite nikto nebude - a to ani v tom „našom“ s top výbavou, označenou XTR.


VIDEO Plus 7 Dní