Drobné zmeny: Facelift Peugeotu 308 prináša drobné zmeny, týkajú sa prevažne prednej časti auta.

Vyladený: Prepracovaný Peugeot 308 s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou

Vyskúšali sme ho v rakúsko-nemeckom pohraničí.

Keď sa pozriete na faceliftovaný Peugeot 308, možno si zmeny na prvý pohľad ani nevšimnete. Tie najdôležitejšie sa totiž ukrývajú pod kapotou. Retuš: Neznamená to, že navonok sa nič nezmenilo. Nové sú predné svetlá a nárazník, pozmenený je aj tvar prednej kapoty a prednej masky. Vo verziách GT Line, GT, GTi je auto vpredu vybavené navyše full LED svetlami.

V Peugeote popracovali aj na vylepšení konektivity - auto podporuje Mirror Link (Mirror Screen), Android Auto aj Apple Carplay. Facelift je zároveň vybavený novou 3D navigáciou s funkciou hlasového ovládania.

Niektoré zmeny sa na prvý pohľad zdajú zbytočné. Niekto sa môže napríklad spýtať, prečo sa kruhový kryt nádrže zmenil na obdĺžnikový. V tomto prípade ide o čisto funkčnú záležitosť - do obdĺžnikovej sa popri otvore na tankovanie paliva jednoduchšie vojde aj druhý, slúžiaci na dopĺňanie AdBlue.

Nový motor, nová prevodovka

Tým sa dostávame k motorom - pri nich je zmien viac. Jednou z najdôležitejších je príchod nového naftového 1,5-litrového motora Blue HDi 130 s výkonom 96 kW, čo je 130 koní. Pri jeho vývoji si francúzska automobilka dala zaregistrovať vyše 200 patentov a zaujímavé na ňom je aj to, že má patentovaný proces spaľovania odvodený od vytrvalostných špeciálov z pretekov 24 hodín Le Mans. Tým sme však nejazdili.

Pod kapotou testovaného auta sme totiž mali silnejší, 180-koňový (130 kW) naftový dvojliter BlueHDi 180 S & S, ktorý bol kombinovaný s už zmieneným novým 8-stupňovým automatom. S týmto agregátom a prevodovkou sa spája ďalšia novinka - adaptívny tempomat. Nové je na ňom to, že auto dokáže úplne zastaviť, takže je veľmi dobre využiteľný napríklad v dopravných zápchach. Ak chcete manuál, limitom na jeho využitie je rýchlosť 30 km/h. Netreba sa báť, pri brzdení pomocou adaptívneho tempomatu sa rozsvietia aj brzdové svetlá.

Umelý

Ak máte pod kapotou 180 koní, chcete si poriadne zajazdiť - najmä ak testovacia trasa v rakúsko-nemeckom pohraničí viedla kľukatými a takmer prázdnymi horským cestami. Takže čo spravíte? Zapnete si režim Sport, ktorým ovplyvníte hlavne prevodovku, radenie, riadenie - cítiť to na reakcii plynu, posilňovači, motor sa drží v otáčkach a ozve sa aj športový zvuk. Ten je však neprirodzený, umelý a mimoriadne rušivý. Nedokázali sme ho ani vypnúť, no po jazdách sme boli poučení, že niekde v hĺbke nastavovacieho menu to ide. Našťastie.

Auto však nemôže za to, aký zvuk doň experti nahrali, jazdí, ako vie - a (nielen) v športovom režime to vie výborne. Motor dobre zaberá zospodu, vo vyšších otáčkach je to už horšie. Oceňujeme odhlučnenie kabíny. Osemstupňová prevodovka radí veľmi plynule a kultivovane, možno mohla byť o trochu rýchlejšia, no pri bežnom jazdení je to veľmi dobrá voľba. Privítali by sme aj o niečo komunikatívnejšie riadenie. Pochváliť treba podvozok, ktorý je nastavený skôr neutrálne a veľmi dobre filtruje nerovnosti.

Pokiaľ ide o benzínové motory, na výber budú 1,2-ky vo dvoch výkonových verziách - 110 a 130 kW, silnejší sa bude dať kombinovať aj so 6-stupňovým automatom, nový 8-stupňový k dispozícii nebude. Mimochodom - motor 1,2 PureTech je prvým benzínovým motorom Peugeotu, ktorý prichádza s filtrom pevných častíc. Vynovený Peugeot 308 príde na náš trh začiatkom jesene, ceny budú zverejnené krátko predtým.