Vyskúšali sme Karoq, menšieho súrodenca populárnej Škody Kodiaq.

Vyskúšali sme Karoq: Menšieho súrodenca populárnej Škody Kodiaq

Pri porovnaní Karoqu s Kodiaqom je zásadný rozdiel vo veľkosti - testovaný Karoq je o vyše 30 centimetrov kratší, nepatrne užší a o 7 centimetrov nižší.

Rozdiely a podobnosti: Okrem toho má Karoq logicky aj kratší rázvor, rozdiel je niečo vyše 15 centimetrov. Nikoho asi neprekvapí, že má menší batožinový priestor, aj keď 521 litrov je pri Karoqu veľmi slušná hodnota. Na rozdiel od Kodiaqu však nemôže byť 7-miestny. Kabína je naozaj priestranná, rozdiel v rozmeroch áut totiž súvisí aj s veľkosťou kufra, pri Kodiaqu sa rátalo so spomínaným 7-miestnym variantom.

Spredu autá ľahko odlíšite podľa denných LED svetiel. Pri Karoqu tvoria jednoduchú horizontálnu čiaru, pri väčšom Kodiaqu majú tvar písmena L. Karoq má navyše oveľa menší zadný previs a rozdielna je aj grafika zadných svetiel. V interiéri sú si obe autá dosť podobné. Možno je tu ešte jeden dôležitý rozdiel - cena. V základnom zhotovení stojí väčší Kodiaq s motorom 1.4 TSI 92 kW (125 k) a so 6-stupňovým manuálom 22 550 eur, Karoq s motorom 1.0 TSI 85 kW (115 k) vo výbave Ambition momentálne kúpite za 19 770 eur. Nejde však o najlacnejšiu verziu, tá príde na trh až v priebehu budúceho roku.

Interiér: Sedenie vpredu je pohodlné, zatiaľ nám chýbal digitálny kokpit, ktorý sa objaví neskôr.
Interiér: Sedenie vpredu je pohodlné, zatiaľ nám chýbal digitálny kokpit, ktorý sa objaví neskôr.
Foto: Matej Jankovič

Dvojliter a štvorkolka

My sme testovali Karoq, ktorý sa nachádza na opačnom konci cenníka. Konkrétne verziu 2.0 TDI SCR 110 kW (150 k) so 7-stupňovým automatom a s pohonom 4x4. Tá sa dá kúpiť za 27 570 eur.

V cene sú predné halogény a zadné LED svetlá, dvojzónová klimatizácia, infotainment so 6,5“ dotykovým displejom a bluetooth, podporujúci MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto, tempomat, vyhrievané predné sedadlá, volič jazdných profilov, zadné parkovacie senzory, dažďový senzor, asistent rozjazdu do kopca a silná bezpečnostná výbava. Ako toto auto vlastne jazdí? Mali sme možnosť testovať ho na bežných cestách aj na terénnom polygóne a v oboch prípadoch nás príjemne prekvapil.

Konkurencia Škody Karoq
Konkurencia Škody Karoq
Foto: Plus 7 dní

Na ceste

Silnou stránkou auta je podvozok, ktorý dokáže výborne odfiltrovať menšie nerovnosti (v aute budete môcť mať adaptívne tlmiče), pri väčších to už také dokonalé nebolo. Kabína je pritom výborne odhlučnená - aj pri rýchlostiach na hranici diaľničného limitu. Testovaný 150-koňový dvojliter, ktorý bol spojený so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom, má maximálny krútiaci moment 340 Nm, dostupný je v škále už od 1 750 až do 3 000 otáčok za minútu. Inými slovami - výkon aj dynamika sú viac než dostatočné, aj keď netvrdíme, že Karoq je určený vyložene na aktívnu a dynamickú 
jazdu.

Priemerná spotreba v kombinovanom režime sa pohybovala okolo šiestich litrov, respektíve mierne pod nimi, čo je naozaj dobré. Pri štvorkolke (pohon 4×4 zabezpečuje medzinápravová elektronicky ovládaná spojka, pričom pripojenie zadnej nápravy prebieha automaticky, keď treba, v závislosti od trakcie) máte k dispozícii aj volič jazdných režimov. V našom aute bol doplnený o off-road mód uľahčujúci jazdu v teréne. Stabilita auta je príkladná, riadenie presné, ani prevodovke nemáme čo vyčítať.

Naše hodnotenie Škody Karoq
Naše hodnotenie Škody Karoq
Foto: Plus 7 dní

V interiéri zatiaľ očakávaný digitálny prístrojový panel chýbal, museli sme sa uspokojiť s analógovým, digitálny sa objaví v priebehu budúceho roku. Inak sa však vníma kvalita na vysokej úrovni a v aute nájdete aj také praktické drobnosti, ako je odnímateľná baterka v kufri, ktorý sa dá otvoriť aj bezdotykovo tak, že pod ním prejdete nohou, a v aute môžete mať i sklopné operadlo na prednom sedadle spolujazdca, čo uľahčuje prepravu dlhých predmetov.


VIDEO Plus 7 Dní