Na majákoch: Generálny riaditeľ východoslovenských vodární Stanislav Hreha so svojím vodičom sa k miestu nehody cyklistu prirútil s modrými majákmi.

Papalášske maniere generálneho riaditeľa vodární: Vyváža sa na aute s modrým majákom!

Kto by nechcel využívať prednostnú jazdu za svetla modrého majáka? Autá v protismere sa vám pekne uhýbajú a tie pred vami vás jednoducho pustia. Túto jazdu využívajú najmä policajti a záchranné zložky.

Domov

No vďaka výnimke v zákone sa k nemu môžu dostať aj iní. Stačí mať dobré kontakty s tými správnymi straníckymi kádrami a dostatok kamarátov. A na ministerstve vnútra usúdia, že ste ohrozený na živote, zdraví a majetku, a teda musíte mať na našich cestách špeciálne podmienky.

Najmä v období, keď takmer každé zastavenie auta policajtom znamená pre vodiča minimálne dvadsaťeurovú pokutu, takéto správanie vyvolených búri bežným smrteľníkom žlč. Ktovie, možno aj preto sa mnohým v aute hojdá na spätnom zrkadle osviežovač v tvare policajného loga či Národnej kriminálnej agentúry.

Vyvolení

Vyvolení sa však nielenže nemusia báť pokuty, ale ešte môžu jazdiť na svojich limuzínach so zapnutými majákmi poriadne rýchlo. K takýmto vyvoleným patrí aj generálny riaditeľ Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a. s. (VVS, a. s.) Stanislav Hreha.

Bývalý policajt sa na služobnom Superbe s modrými majákmi vyváža už viac ako pol roka. Akýže má na to dôvod? Nevieme. Jediné, čo nám z VVS na naše otázky odpovedali, bolo iba konštatovanie aktuálneho stavu. „Vozidlo VVS, a. s., má riadne povolenie na právo prednostnej jazdy podľa zákona,“ uviedli vo svojom stanovisku VVS, a. s. Prečo má pán riaditeľ takúto výhodu spoločnosť, ktorá so záchranou života či so silovými zložkami nemá absolútne nič spoločné, nemieni komentovať.

Takto označené a jazdiace vozidlo VVS, a. s., pritom vôbec nie je problém na východe zahliadnuť ani odfotiť. „Minulý piatok som šiel od Sobraniec s rodinou na dovolenku do Tatier. Doprava bola ako v piatok podvečer. Plná áut, samé spomaľovanie. V Sečovciach sa zrazu v protismere vyrútilo tmavé superbéčko s modrým majákom a vyžadovalo si právo prednostnej jazdy. Všetci mu uhýbali. Išiel skutočne svižne a rýchlo. Ešte som bol rozčúlený, čo zas za papaláša si to mieri na východ v piatok večer,“ opísal nám svoj zážitok istý Zemplínčan.

Auto s majákmi následne zastalo pri cyklistovi, ktorý mal nehodu a sedel v strede cesty. „Z miesta spolujazdca vystúpil Hreha a spoza volantu jeho šofér. Pomohli cyklistovi na nohy a tak, ako rýchlo k miestu nehody došli, zmizli preč. Povedzte mi, čím si tento človek zaslúžil taký maják? Aj ja chcem,“ rozčuľuje sa nemenovaný čitateľ.

Politicky súzvučí

Nuž, prečo dostalo auto Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti výnimku zo zákona o cestnej premávke, sme sa síce nedozvedeli, no nie je nič tajné, že pán Hreha má k vládnucemu Smeru neskutočne blízko. Veď ako čestný hosť sedel na minuloročnom prešovskom sneme Smeru. A nielen to. Spolu Richardom Rašim išli radiť zemplínskym starostom na januárovom stretnutí v Hrani.

Samozrejme, Richard Raši ako primátor najväčšieho akcionára vodární sedí aj vo vedení spoločnosti. Stanislav Hreha je predseda predstavenstva VVS a poslanec Národnej rady a exminister zdravotníctva Raši jeho podpredseda. Azda aj preto týchto dvoch mužov často vídať na akciách organizovaných pod taktovkou Košíc ovládaných Smerom. „Stačí mať správne kontakty na tie správne politické špičky a môžete všetko. Stane sa z vás nadčlovek,“ smutne konštatuje čitateľ.

Zažiadajte si aj vy!

Podľa stanoviska Prezídia Policajného zboru na základe zázračného paragrafu 40 odsek 3 zákona o cestnej premávke môže o maják požiadať takmer každý. „Ministerstvo vnútra môže v osobitných prípadoch, najmä, ak je to potrebné na ochranu života, zdravia alebo majetku, na základe písomnej žiadosti vydať povolenie na používanie zvláštnych výstražných znamení aj na iných vozidlách,“ upresňuje polícia vo svojom stanovisku.

Takáto žiadosť musí obsahovať názov a sídlo právnickej osoby, ktorá o povolenie žiada, účel a zdôvodnenie nevyhnutnosti používania zvláštnych výstražných znamení, zoznam vozidiel, ktoré budú zvláštne výstražné znamenie používať, aj územný a časový rozsah používania zvláštnych výstražných znamení. „Ministerstvo vnútra môže povolenie kedykoľvek zrušiť, a to i bez udania dôvodu, o čom vyrozumie jeho držiteľa. Vozidlo s právom prednostnej jazdy smie viesť len vodič starší ako 21 rokov, ktorý má vo vedení motorového vozidla príslušnej skupiny najmenej dvojročnú prax,“ dozvedáme sa ďalej.

Koľko takýchto výnimiek ministerstvo vydalo a komu, sme sa nedozvedeli. „Vydanie povolenia na používanie zvláštnych výstražných znamení je v osobitnom režime a podlieha utajeniu, na základe čoho nemožno poskytnúť informácie, komu boli vydané,“ konštatuje polícia na záver.

Takže, ak si myslíte, že vaše dôvody zavážia, pokojne o modré majáky požiadajte. To, že ich máte, sa oficiálne nik nedozvie. Je to totiž tajné.

Domov