Boris, pozor na konkurenta: Herignhová priveľmi ospevuje učiteľa angličtiny!

Kollárova priateľka Andrea Heringhová svoje ratolesti nešetrí. Študujú aj vo voľnom čase, najala im súkromného lektora.

Bývalá modelka sa snaží pre svoje deti zabezpečiť to najlepšie, preto si presadila, aby k nim domov chodil raz do týždňa súkromný učiteľ. Je si vedomá, že vzdelanie a informácie sú pre deti do života ten najlepší základ.

Dcéru Saru Zoe (6), ktorú má Andrea Heringhová (35) s politikom Borisom Kollárom (51), a najstaršieho syna Nicka (13) z predošlého vzťahu s nitrianskym podnikateľom Gabrielom Heringhom učí súkromný lektor už niekoľko rokov. A nezaháľajú ani cez Vianoce. Na sviatky sa Heringhová veľmi teší najmä kvôli deťom. „Prežijeme ich tak ako v inej rodine. Tradične varím šošovicu, kapustnicu, šalát a rybu, máme oplátku s medom. Spolu sa pomodlíme, vinšujeme rodine a potom si rozdáme darčeky pod stromčekom. Baví ma tá radosť v detských očiach.“

Cez prázdniny nezaháľajú

Heringhovej deti stále veria na Ježiška a vraj dlho po Vianociach riešia, ako sa darčeky pod stromček mohli dostať. To im mama neprezradí, no nám opísala, ako prišiel do ich rodiny lektor, ktorý vzdeláva jej syna Nicka a dcéru Saru Zoe.

Iba s ňou

Posledné roky na otvárací ples sezóny chodí Boris Kollár iba s Heringhovou. Ako to bude budúci rok, uvidíme v januári. Zoe. Deti zlepšuje najmä v angličtine a popri „spíkovaní“ ich naučí mnoho iného. Andrea chce, aby perfektne ovládali aspoň jeden cudzí jazyk. Zatiaľ stavila na angličtinu, ktorá je dnes nutnosť.

Modelka si uvedomuje, že bez perfektnej angličtiny sa v súčasnosti nepohnú, a tak sa rozhodla ratolesti vyťažiť o niečo viac ako v škole. „Myslím si, že individuálne štúdium anglického jazyka má omnoho väčší efekt ako v škole,“ zhodnotila brunetka. A preto vyhľadala služby profesionála, ktorý sa deťom venuje ináč ako v štátnej škole. K vzdelávaniu má certifikovaný lektor, ktorý časť školského roka pôsobí v Spojených štátoch, iný prístup a Andrea Heringhová badá na deťoch skvelé výsledky.

Už roky spokojná

Najať svojim deťom súkromného učiteľa skrslo tmavovláske v hlave už pred rokmi. Nakoplo ju odporúčanie kamarátky, ktorá s mladým lektorom Jurajom Špaňúrom mala dobré skúsenosti. „Máme za sebou tri roky spolupráce a nemôžem sa sťažovať,“ prezradila Heringhová. Súkromný lektor sa najprv začal venovať jej najstaršiemu synovi Nickovi. Aj keď školák cudzí jazyk vďaka cestovaniu zvládal dobre, na tréning a neustále vylepšovanie gramatiky sa rozhodla kúpiť mu individuálne lekcie. „Ja som veľmi spokojná. Ale ešte lepšie je, že deti sa na doučovanie veľmi tešia,“ vraví. Juraj je s deťmi dobrý kamarát, našli si k sebe cestu. Výučba často prebieha hrou.

Debatujú o aktuálnych témach, hrách či technike. Témy nie sú vyhradené. Jediná podmienka je, že odkedy sa stretnú, Nick a Sara Zoe musia prepnúť do angličtiny a so svojím lektorom rozoberať všetko v cudzom jazyku. „S Jurajom majú deti skvelý vzťah. On to s nimi naozaj vie,“ zhodnotila.

Hodiny plánuje aj pre najmenšieho

Zatiaľ sa venuje len dvom starším deťom, ale lekcie vraj neminú ani najmenšieho Boriska. Ten má síce iba štyri roky, ale už teraz je veľmi vnímavý. „Mám s Jurajom dobré skúsenosti, moje deti veľa naučil. Učí sa s nimi formou hry, čo ich veľmi baví. Preto verím, že aj malý Borko si Juraja obľúbi. Už teraz po svojich súrodencoch opakuje mnoho anglických slovíčok.“ Aj podľa odborníka by sa deti mali začať učiť jazyk čo najskôr. Je dobré viesť ich k učebným návykom.

„Deti od štyroch rokov sú veľmi vnímavé, vrchol je v šiestich, keď začínajú so školou. Zlom nastáva medzi jedenástym a dvanástym rokom, keď deti strácajú záujem o výučbu, sústreďujú sa na všetko možné okolo seba. V puberte treba ku každému dieťaťu zvoliť individuálny prístup a hlavne ho zaujať. To je dôležité dosiahnuť hneď na úvod hodiny jasne cielenými otázkami. Učiteľ musí vopred vedieť predpovedať, aká by odpoveď dieťaťa asi mohla byť, a nastaviť ďalšie otázky tak, aby dieťa upútal. Zvyšok hodiny potom už nie je problém niesť v duchu tohto ,záujmu‘, pričom musí byť jasný cieľ. Učiteľ musí vedieť, čo robí a prečo. Aktivity bez cieľa sú strata času a peňazí. A neprospieva to nikomu,“ ozrejmil Špaňúr.

Pre prominentov

Tmavovláska stavila na lektora, ktorý nie je obyčajný. Rodine poskytuje nadštandardný servis. S deťmi sa učí tam, kde to vyhovuje im. Niekedy príde k nim domov, inokedy príde starší Nick k lektorovi do kancelárie. „Je skvelé, že je flexibilný. Pri troch deťoch mi to naozaj vyhovuje,“ pochvaľuje si vyťažená Heringhová. Systém výučby nám opísal aj certifikovaný lektor.

„Učíme sa výlučne komunikatívnou metódou, to znamená, že takmer počas celej hodiny konverzujeme v cieľovom jazyku. Z pohľadu výučby je určite najdôležitejšia komunikácia, keďže jazyk je určený práve na ňu. Samozrejme, z času na čas musíme sledovať aj školské sylaby a prispôsobiť hodinu aktuálnemu dianiu v škole. To sú však len krátke úseky hodín. Mojím cieľom je vždy naučiť dieťa komunikovať v cudzom jazyku plynulo a hlavne úplne spontánne, bez prípravy. Na každé dieťa zaberá iný štýl učenia. Pri niektorých akákoľvek učebnica dieťa úplne demotivuje a potom je už veľmi ťažké upútať ho.“ Dokonca rozlišuje prístup podľa pohlavia.

Na dievčatá zaberá empatia, na chlapcov počítačové hry a filmy. „Veľmi dobrá metóda je ukážka z filmu, po jej skončení spolu vymýšľame príbeh filmu, o čom asi môže byť. Je to veľmi interaktívne.“