Za 22-tisíc eur: O kalendár s touto titulkou bol najväčší záujem, šantí totiž na ňom slečna Korbačková, Hatinová, Kollárová, na snímke hore, či Vitteková, vľavo.

Charita či PR? Boháči na dražbe kalendárov s deťmi prezentovali svoje firmy

Deti najbohatších Slovákov nafotili kalendár, finančník Peter Korbačka kúpil hneď dva takmer za 30-tisíc eur.

Na vlastných deťoch boháči nešetria a teraz to potvrdil špeciálny kalendár na rok 2013. Pózujú v ňom ratolesti najmajetnejších Slovákov. Pred fotoobjektívom sa zvŕtali na tému jeden deň ako dospelý, aby z ich vzácnych fotografií vznikli kalendáre určené na dobročinnú dražbu. S charitami sa pred sviatkami pokoja akoby vrece roztrhlo, no najnoblesnejšiu s názvom Deti deťom usporiadal práve bratislavský luxusný obchodný dom s oblečením.

Zišla sa tu najvyššia smotánka, dražilo sa dvanásť kalendárov pomenovaných podľa mesiacov. Vyvolávacia cena jedného bola dvetisíc eur. Boháči prihadzovali po tisíckach a nešetrili. Tucet kalendárov sa rozchytal takmer za sedemdesiatšesťtisíc eur. Jednoznačne najväčšiu pozornosť na seba strhol najštedrejší finančník Peter Korbačka, ktorý sa s manželkou posadil k prvému stolu. Filantrop vydražil až dva nástenné kalendáre, za ktoré zaplatil takmer tridsaťtisíc eur.

Najviac sa po vačku plesol finančník Peter Korbačka, na snímke s manželkou. Foto: Marián Kunc

S gráciou

V nedeľu podvečer parkovali pred bratislavským štvorhviezdičkovým hotelom okázalé autá. V konferenčnej miestnosti sa zhromaždili pozvaní, ktorí prevetrali najnovšiu, ale aj minuloročnú kolekciu od Chanela cez Vuittona až po Gucciho a nechýbali ani rolexky. Na hostí čakali dokonale upravené stoly s naleštenými pohármi a bezchybne poukladaným príborom.

K štýlovo naaranžovaným stolom zasadli milionári, ale aj mediálne známe tváre. Vo vyberanej spoločnosti nechýbal kontroverzný podnikateľ Marián Kočner s manželkou Karolínou, ktorý sa na dražbe prišiel zúčastniť iba pasívne: „Nedražím, keďže na fotografiách nemám nikoho z rodiny,“ neskrýval, ale spomenul si na podobnú charitatívnu dražbu pred pár rokmi, kde nechal viac ako šesťstotisíc korún (20 tisíc eur).

Malý Borisko: Kollár junior, vpravo, je hviezdou mesiaca december, pózoval pod ilustrovaným vianočným stromčekom. Foto: JAKUB KLIMO, ERIK ŠILLE

Kočík, v ktorom oddychoval trojmesačný Borisko, dotlačila do sály aj matka dvoch detí Borisa Kollára Andrea Heringhová. V kalendári bola totiž nafotená ich prvá dcéra, dvojročná Sara Zoe, ktorá pred dražbou s malými kolegami zatancovala. Kollár chýbal a Heringhová tak žiaden kalendár nevydražila, iba si jeden odfotila na mobilný telefón. „Neboli sme na dražbu pripravení. Ale kalendár s mojím prvým synom Nickom vydražil jeho otec,“ prezradila nám Andrea. Smolu mala najmä pri špeciálnom kúsku s dcérou Sarou Zoe na titulke, ktorého licitovanie sa šplhalo do horibilných súm. Boli totiž na nej dievčatá s priezviskami Vitteková, Hatinová či Korbačková.

Najvytrvalejší bol pri jeho dražbe spolumajiteľ finančnej skupiny J&T PeCter Korbačka. Po dlhej dražobnej bitke ho získal za dvadsaťtisíc eur. Počas zdvíhania tabuliek s dražobným číslom finančníkovi nemizol z tváre úsmev a miestami sa zdalo, že sa dobre zabáva. Druhý kalendár vyšiel Korbačku podstatne lacnejšie.

Júl si odniesol domov len za sedem a pol tisíca eur. A to predtým finančník na rozdiel od Patrika Tkáča či Ivana Jakaboviča na seba nikdy nepútal pozornosť. „Keď sa o mojom živote bude písať v novinách, prestane byť súkromný,“ povedal. Za svojím si zjavne stojí, keďže ani po dražbe nechcel veľkorysé gesto komentovať s odôvodnením, že je tam oveľa viac zaujímavých hostí.

Vo svojom

Na charitatívnom podujatí sa finančná skupina zjavne podieľala vo veľkej miere. Nielenže finančníci naverbovali pred fotoaparát svoje deti, dokonca na nich prezentovali svoje podnikateľské aktivity. V kalendároch majú vyobrazené logo televízie, luxusného hotela, banky či tanečnej školy manželky Patrika Tkáča. Do kampane sa zapojili aj deti moderátorky Adriany Kmotríkovej, ktorá pracuje v televízii finančnej skupiny.

Exmanželka milionára Ivana Kmotríka vybojovala jeden kalendár za tritisíc eur a tajnosti s tým nerobila. „My sme vydražili Apríl, lebo moje deti sú na titulke tohto kalendára. Takže záujem bol samozrejmý,“ objasnila moderátorka, ktorá si na mieste kúpila kópie originálnych kalendárov za symbolickú cenu. „Zobrali sme ich viac, aj keď vydražiť sa dal iba jeden. Nejaké sme ešte aj dostali. Chceme ich rozdať celej rodine. Všetci sa na to tešia,“ povedala nám s nadšením.

Kalendáre si zavesí všade - doma, na chate, ale aj u starých rodičov. Budú im pripomínať niekoľkohodinové fotenie. „Deti vtedy ani nestihli úlohy. Fotografovali sa až do večera a mali z toho zážitok. Sú už vo veku, keď si uvedomujú, že to ide na charitu deťom, ktoré nemajú toľko šťastia,“ povedala Kmotríková za svoje deti.

Zabávali sa

Prominentné ratolesti stáli ako model pre fotografa Jakuba Klima, ktorý spolupracoval s maliarom Erikom Šillem. Spojením fotografie a maľby vznikol unikátny koncept. Deti boháčov vyobrazili ako dospelých, naštylizovali ich do úlohy bankárov, ako sa chystajú na ples, ako nakupujú a podobne.

„Z môjho ateliéru sa stala škôlka. Každé ráno som sa tešil, že zažijem nové a nové huncútstva. Decká boli perfektné, spolupracovali a nebol s nimi žiadny problém. Niektoré boli hanblivejšie, ale na to som tam mal môjho psa Huberta. Kúpil som aj hračky a hral som sa s nimi,“ opísal Klimo priebeh fotenia. Počas pózovania sa vraj nezaujímal, ktoré dieťa je čie, a venoval sa len svojej práci. „Pri tých tridsiatich siedmich deťoch, čo som nafotil za štyri dni, som úplne stratil prehľad. Celé sa mi to zlialo do jednej obrovskej materskej školy,“ tvrdí Klimo.

Na dvanástich nástenných kalendároch, z ktorých každý má dvanásť strán, pracovali s Erikom Šillem takmer dva týždne. Deň aj noc, ale s výsledkom sú spokojní. „Pre mňa to bol turnus od deviatej rána do večera. A keď som ich dofotil, tak som všetko spracovával na počítači,“ povedal spokojne Klimo.

  • Plus 7 dní
    Článok bol spracovaný a publikovaný redakciou Plus7 dní. Svoje pripomienky, návrhy a tipy môžete adresovať priamo na adresu [email protected].