Michele Ferrero zbohatol aj vďaka populárnej nátierke.

Od čokolády k miliardám: Za úspechom otca Nutelly stála žena

Najbohatší Talian, ktorý výškou majetku nechal za sebou mediálneho magnáta Silvia Berlusconiho, stavil na úctu k svojmu zákazníkovi. Spoločne s výrobkami mu to prinieslo nevídaný úspech a naozaj sladký život.

Tajomstvo úspechu? Byť iný ako ostatní a nepodvádzať pritom zákazníka. Také bolo heslo muža, ktorého médiá nazvali „Pán Nutella“.

Skromného Taliana Micheleho Ferrera preslávila po celom svete práve legendárna čokoládová nátierka, pralinky a vajíčko s prekvapením. Za obľúbenými výrobkami bola tvrdá a predovšetkým poctivá práca človeka, ktorý si celý život vážil svojho zákazníka.

Zdevastované Nemecko a višne v čokoláde

Sladký biznis bol Micheleho údelom po meči. Firmu s cukrovinkami založil jeho otec Pietro v roku 1946 v mestečku Alba. Práve on dostal už v roku 1940 nápad zmiešať lieskové oriešky s kakaom do čokoládovej nátierky, ktorú dnes poznajú na celom svete.

Za zvláštnych okolností sa rodil ďalší svetoznámy výrobok, pralinky Mon Chéri s višňovým likérom. Mladý Ferrero šiel hľadať inšpiráciu do Nemecka.

„Začiatkom 50-tych rokoch sa krajina spamätávala z vojny. Odvšadiaľ na vás vanuli pozostatky svetového konfliktu. Mestá boli plné zrúcaním a ľudskej depresie. Na Talianov sa domáci pozerali cez prsty. Aby som nám trochu zlepšil reputáciu, musel som vymyslieť niečo špeciálne, čo bude zároveň dostupné pre obyčajných ľudí.“

A tak sa zrodil zázrak z horkej čokolády, višne a višňového likéru v lákavom červenom obale. Mimochodom, Mon Chéri patrili do smrti k Ferrerovým obľúbeným sladkostiam.

Vajce nielen na Veľkú noc

O niekoľko rokov neskôr prišlo na svet "kinderko". Nápad s čokoládovými vajíčkami dostal Ferrero v období Veľkej noci. Aby však nebolo iba sezónnou záležitosťou, rozhodol sa vytvoriť ho malé a cenovo dostupné. Keďže bolo určené deťom, pridal bielu zložku a spoločne so sloganom „viac mlieka a menej kakaa“ si získal na svoju stranu mamičky, ktoré mali pocit, že kupujú potomkom zdravé sladkosti.

Čítajte viac:

Čokoládový kráľ je mŕtvy! Zomrel vlastník spoločnosti Ferrero

Šéfovala mu žena

Rodák z Piemontu, ktorý sa z majiteľa malého rodinného podniku vypracoval na najbohatšieho Taliana s imaním 20 miliárd dolárov a tromfol tak aj kontroverzného mediálneho magnáta Silvia Berlusconiho, ostal napriek majetku skromný.

Hoci málokedy poskytoval rozhovory novinárom a nechodil na tlačovky, o živote a svojej práci sa zhováral veľmi rád. Iba nebol naklonený tomu, aby o sebe na druhý deň čítal v tlači. Ťahalo mu na 90 rokov a stále sa aktívne zaujímal o život vo svojej fabrike a ochutnával nové produkty.

Ferrerovou inšpiráciu bola celý život Valeria – fiktívna žena, ktorú bral ako svoju vzorovú zákazníčku. Matka, babička, teta, teda konečný spotrebiteľ, ktorý sa každý deň rozhoduje, čo má kúpiť.

Vžíval sa do jej myslenia aj finančnej situácie. Neodvážil by sa ponúknuť jej zlé či nepoctivé produkty. Nazýval ju svojou generálnou riaditeľkou. „Pracujem pre Valeriu. Ak ju stratím, skončil som,“ vyznal sa kedysi čokoládový kráľ pre taliansky denník La Stampa. Valerii ostal verný do smrti.


  • Plus7dni.sk
    Článok bol spracovaný a publikovaný redakciou Plus7 dní. Svoje pripomienky, návrhy a tipy môžete adresovať priamo na adresu [email protected].
VIDEO Plus 7 Dní