Fikcia: Pauhofovej sa ušlo ocenenie od Kotlebu

Za presvedčivý výkon vo filme Lída Baarová udelili Táni Pauhofovej čestné občianstvo banskobystrickej župy.

Banskobystrický župan Marian Kotleba dal konečne jasnú odpoveď kuvikom, ktorí ho po niektorých jeho nepopulárnych opatreniach označili za nepriateľa kultúry a umenia.

Keď ho nedávno manželka vytiahla do kina na film Lída Baarová, výkon Táne Pauhofovej ho tak očaril, že sa rozhodol udeliť jej čestné občianstvo banskobystrickej župy.

„Bolo to kolosálne! Ako uchopila rolu! Táňa totiž milenku nacistického ministra propagandy Josepha Goebbelsa nehrala, ona ňou doslova bola! Ako prvorepubliková filmová hviezda dušou i telom podľahla druhému mužovi Tretej ríše a nechýbalo veľa, aby sa prepracovala aj k tomu prvému,“ zdôvodnil svoje rozhodnutie na slávnostnej ceremónii.

„Bol to nadčasový výkon. Slečna Pauhofová určite predviedla vo filme viac výrazov tváre než kostýmov, a tých bolo vyše päťdesiat! Rátal som to,“ povedal značne dojatý Kotleba.

Ako dodal, na zasadnutí zastupiteľstva kraja okamžite prijal uznesenie, aby návšteva filmu bola zaradená do učebných osnov základných i stredných škôl.

Vyčlení na to prostriedky z eurofondov, ktoré šikovne ušetril na iných projektoch. Mladá herečka, známa svojou skromnosťou, vraj dlho váhala, či poctu spod Urpína prijme. Nakoniec ju však producenti filmu, vďační za to, že za ocenenie nemuseli platiť, prehovorili.

Počas odovzdávania symbolických kľúčov od kraja Pauhofovej nadšene tlieskal koproducent snímky Dan Landa a kolegyňa z divadla Zdena Studenková.

Rovnaké ocenenie jej vlani uniklo len o chlp, no jej výkon v inscenácii Leni Riefenstahlová o Hitlerovej režisérke ocenili aspoň divadelní kritici. Marian Kotleba sa po oficiálnej časti večera stretol aj s režisérom filmu Filipom Renčom.

Prebrali pomery na Pražskom hrade, nadchádzajúcu predvolebnú kampaň do župy v Banskej Bystrici, ale aj spektakulárne vyobrazenie utečencov v pokračovaní seriálu Sanitka, ktorý Renč pred Baarovou režíroval.

Kotleba nám na záver sám potvrdil, že nikdy nebol nepriateľom kvalitného umenia a obzvlášť umelkýň. Podľa dobre informovaného zdroja dokonca poveril svojho tlačového tajomníka, aby dal plagátmi županovej novej obľúbenej herečky oblepiť inštitúcie kraja.

Keď sa Táne prekvapení žurnalisti neskôr spýtali, či banskobystrická „paráda“ nemôže zatieniť jej prípadné víťazstvo v Českom levovi, zamyslela sa a odvrkla: „Po vojne je každý generál.“