Vydarené: Rozšírené lemy blatníkov, väčšie kolesá, predné LED svetlá a špecifická predná maska, s ktorou ako prvé prišlo Volvo XC90, tomuto modelu naozaj svedčia.

Nové Volvo V90: Prečo od nás získalo plný počet hviezdičiek?

Volvo V90 vo vyhotovení Cross Country nenásilným spôsobom spája benefity luxusného kombíka a terénneho auta

Testovaný model je vlastne nepriamy nástupca modelu XC70. Samozrejme, v luxusnejšom vyhotovení. Nebudeme zbytočne chodiť okolo horúcej kaše. Kto hľadá výkonný, dobre vyzerajúci kombík s nadštandardnou priechodnosťou v teréne, podľa nás momentálne lepšie auto nenájde.

Luxus nemusí byť ostentatívny

Už samotný vzhľad auta je dôvod, aby ste ho uprednostnili pred „civilnejšou“ verziou. Kombinácia ochranného oplastovania vrátane rozšírených lemov blatníkov so skvele vyzerajúcou prednou maskou a s LED svetlami mu dáva ostrejší vzhľad, stále však zostáva elegantné, bez akýchkoľvek náznakov arogancie. A to aj pri svojich extra rozmeroch. Je to totiž poriadny kus auta. Na dĺžku má takmer 5 metrov, šírka je 1,9 metra a rázvor 2,9 metra. Aby sme nezabudli - svetlá výška je 21 centimetrov.

Interiér vyzerá možno ešte lepšie než vonkajšok, najmä v testovanej kontrastnej farebnej kombinácii. Stredovej konzole dominuje veľký vertikálne orientovaný infotainmentový displej s výbornou grafikou a prehľadným menu. Pravda je, že chvíľu trvá, kým si zvyknete na jeho logiku, potom však všetko nájdete rýchlo. My sme vo verzii Pro mali navyše plne grafický prístrojový panel, ktorý s 12,3-palcovou uhlopriečkou vyzerá efektne. Samozrejme, dá sa prispôsobiť.

Kufor: Fotka hovorí za všetko - je naozaj široký a dlhý, navyše úplne rovný.
Kufor: Fotka hovorí za všetko - je naozaj široký a dlhý, navyše úplne rovný.
Martin Domček

Extra komfort

Nesmieme zabudnúť - toto auto má jedny z najpohodlnejších sedadiel, s akými sme sa v posledných rokoch stretli, nehovoriac o tom, že tie v testovanom aute boli masážne, vyhrievané a ventilované. Aby toho nebolo málo, mali sme v ‑ňom aj 4-zónovú klimatizáciu filtrujúcu vzduch a highendové audio Bowers & Wilkins s 19 reproduktormi. Dôležitá je jedna vec - vďaka prírodným materiálom, farebným kombináciám a usporiadaniu interiéru to všetko nekričí ostentatívnym luxusom, ale vyzerá harmonicky a príjemne.

To je jeden z najväčších benefitov auta. Kufor má objem 560 litrov, je však mimoriadne široký, dlhý a bez výstupkov, takže opticky pôsobí ešte väčší, než v skutočnosti je. Navyše elektricky sa ovládali nielen jeho dvere, ale aj vnútorné krycie plató. A čo jazda? Tipnite si, aká môže byť v luxusnom a ergonomickom Volve so vzduchovým pružením vzadu, s aktívnymi tlmičmi a možnosťou prispôsobiť si ho v piatich jazdných režimoch - Comfort, Eco, Dynamic, Off-Road a Individual.

Svetelný podpis: Auto má zaujímavo do písmena L tvarované zadné svetlomety, ktoré sú naozaj výrazné.
Svetelný podpis: Auto má zaujímavo do písmena L tvarované zadné svetlomety, ktoré sú naozaj výrazné.
Martin Domček

Dvojliter je v pohode

Pod kapotou sme mali naftový dvojliter. Neznie to bohvieako, ale nie je dvojliter ako dvojliter. Ten „náš“ s označením D5 si vypomáhal preplňovaním, čo v praxi znamená výkon 235 koní (173 kW). K tomu prirátajte pohon 4x4 a automatickú 8-stupňovú prevodovku. Všetko spolu funguje skvele, avšak pod jednou podmienkou - musíte akceptovať fakt, že toto auto je primárne určené na to, aby vás bezpečne a komfortne vozilo, nie na aktívnu jazdu.

Je viac než dostatočne silné, ale určite právom nesie prívlastok rodinné - aj vďaka maximálnej miere bezpečnosti vyjadrenej mnohými asistenčnými systémami na čele so City Safety, ktorý nielen dáva pozor na vás v najrôznejších situáciách, ale v prípade potreby je schopný aktívne zasiahnuť. Pokiaľ ide o spotrebu, je v pohode. S päťlitrovým priemerom jazdiť v kombinovanom režime asi nebudete, ale okolo siedmich litrov by sa to malo dať.

Stredový tunel: Štartovacie tlačidlo je umiestnené až za radiacou pákou.
Stredový tunel: Štartovacie tlačidlo je umiestnené až za radiacou pákou.
Martin Domček

Naše hodnotenie

Vonkajší vzhľad: +++++ (5 hviezdičiek)

Spotreba: ++++1/2 (41/2 hviezdičky)

Motor a jazdné vlastnosti: ++++1/2 (4apol hviezdičky)

Interiér a vnútorný priestor: +++++ (5 hviezdičiek)

Cestovný komfort: +++++(5 hviezdičiek)

Celkovo: +++++ (5 hviezdičiek)

Nenásilný luxus: V teste o ňom niekoľkokrát píšeme, predstavujeme si ho asi takto…
Nenásilný luxus: V teste o ňom niekoľkokrát píšeme, predstavujeme si ho asi takto…
Martin Domček

Verdikt

Odkedy hodnotíme autá hviezdičkami, Volvo V90 D5 AWD Cross Country Pro je prvý model, ktorý si od nás za celkový dojem vyslúžil maximálne ohodnotenie. Máloktoré auto dokáže takým prirodzeným a nenásilným spôsobom skombinovať vnútorný luxus s veľmi slušnými terénnymi schopnosťami a zachovať si pritom maximálny cestovný komfort a univerzalitu.

Vianočné tipy na darček