Jednoduchá rovnica: Energiu, ktorú príjmeme, musíme aj vydať.

Prebuďte telo z nečinnosti: Pohyb na mieru podľa vekovej skupiny

Sedavý životný štýl treba kompenzovať vhodnou fyzickou aktivitou. Ak si neviete vybrať správny druh pohybu, odborník poradí.

Pohyb a kvalitná strava - to by mala byť mantra dnešného pohodlného spôsobu života. „Čo nepoužívame, strácame. A keď to dlho trvá, už stratené nenájdeme. Telo je totiž tak zdegenerované, že k prebudeniu treba živú vodu. Takže čím skôr treba nájsť prameň a začať,“ hovorí Pavel Malovič, vedúci pedagóg na katedre Telovýchovného lekárstva Lekárskej fakulty UK, špecialista v oblasti výživy, potravinových doplnkov, podporných prostriedkov a zdravého pracovného štýlu.

Cvičenie dokonca odbúra aj chuť maškrtiť krekry, pukance, čokoládku pri sledovaní TV a chatovaní na počítači. „Pravidelný pohyb nám chýbajúce endorfíny pre pocit šťastia určite dodá,“ povedala všeobecná lekárka pre dospelých Iveta Vaverková zaoberajúca sa manažmentom liečby hypertenzie a vplyvom výživy a životného štýlu na kardiovaskulárne ochorenia.

Pamätajte, energiu, ktorú prijmete, musíte rovnako aj vydať. Jedzte pestro a striedme. Nezabúdajte na zeleninu, ovocie, kvalitné bielkoviny ale aj tuky a vodu.

Vhodný pohyb podľa vekových skupín podľa doktora Maloviča:

20+

Môžete všetko, čo chcete. Od extrémnych športov po tanec, zumba, breakdance, hip-hop, aerobik, kolieskové korčule a beh alebo cyklistika. Dôležitá je pravidelnosť a vytrvalosť.

30+

Pre ženy aerobik s náročnejšou choreografiou, alebo step, pre mužov fat burner, body interval training, kolieskové korčule, horský bicykel, intervalový beh. Vhodný je aj tréning core a cross fit.

Makačka aj zábava: Vybehnite na korčule s priateľmi a vyvetrajte si hlavu.FOTO: Matej Kalina

40+

Spinning, posilňovanie cvikmi s vlastnou váhou a malými činkami, pilates, strečing. Behanie na mäkkom teréne, chôdza s paličkami, bicykel, plávanie, aqua aerobik.

50+

Plávanie, chôdza s paličkami, naťahovacie cvičenia, pilates, senior joga, bicykel ak nie sú poruchy rovnováhy, energetické cvičenie založené na pomalých pohyboch.

60+

Pokračujte. Dôležitá je pravidelnosť a vytrvalosť v cvičení, pridáva sa regenerácia - vodoliečba, sauna podľa odporúčania telovýchovného lekára.

  • Katarína Oravská

    Ako editorka/redaktorka portálu Plus7dni.sk zodpovedá za tvorbu obsahu pre webovú stránku týždenníka. Vyhľadáva a spracúva vlastné témy, pracuje s foto a video podkladmi, ako aj  s analytickými dátami. Spravuje sociálny profil Plus 7 dní.

Vianočné tipy na darček