VIDEO Ako správne robiť drepy? Tento mladík vám to ukáže!

Najslávnejší na internete: Je zadok 22-ročnej Američanky Jen Selterovej. Aj pre ňu je drep cvikom číslom jeden.

Relax

Nemusíte byť fitnesfanúšikom, aby ste za posledný rok nenarazili na rôzne články a výzvy na drepovanie. Dvadsať- či tridsaťdňové drepovanie vám vraj vyformuje zadoček snov. Naozaj sú drepy taký zázračný cvik? Každý sme iný: „Som už alergická na všetky tie obrázky krásnych ženských zadkov, pri ktorých je text, že si ich dámy vyformovali výlučne drepmi,“ hnevá sa jedna z účastníčok diskusie na fitnesstránke.

Robí sto drepov niekoľkokrát týždenne už dva mesiace a výsledok ju stále neuspokojil. Istá Dáša sa obáva zhrubnutých stehien namiesto pekného zadočka a Erik sa zase sťažuje na zničené kolená. Aká je teda pravda o drepovaní?

„Drep je nepochybne cvik číslo jeden,“ potvrdzuje tréner Michal Wolf. „No každý človek má iné fyzické dispozície a techniku vykonávania cvikov, preto nemusí dosiahnuť rovnaký výsledok. Pri akomkoľvek cvičení len s hmotnosťou vlastného tela sa však človek nemusí báť extrémneho nárastu svalovej hmoty, tá sa zväčšuje až pridávaním hmotnosti,“ vysvetľuje.

Samozrejme, keď nováčik začne s pravidelným cvičením, ktorému sa predtým nevenoval, prídu aj zmeny. „Sedací sval sa začne zaokrúhľovať, stehná môžu nabrať aj zopár centimetrov, ale tak je to dobre. Netreba sa báť svalov navyše. Práve tie sa nám v konečnom dôsledku starajú o redukciu tuku a využívajú ho ako palivo pri výkone. Tu platí rovnica - čím viac kvalitnej hmoty, tým menej tuku,“ dodáva Michal.

Čítajte viac:

Sexi šport, ktorý perslávil Beyoncé i Miley Cyrus, láka aj Slovenky. Twerk

Pozor na techniku

Lenže drepovanie má podľa odborníka význam len vtedy, ak ho robíte správne. Inak vám naozaj hrozí, že si poškodíte kolená či zbytočne zaťažíte chrbticu. „Základný postoj je široký. Kolená kopírujú smer špičiek na chodidlách, ktoré musia byť po celý čas celou plochou na zemi. Pozor na dvíhanie piat a predchádzanie kolien pred špičky chodidiel! Začiatočníkov tiež učím, aby neohýbali spodnú časť chrbta do zlej polohy,“ opisuje.

Pomôcť si môžete fitloptou priloženou k stene. Opriete sa o ňu chrbtom a pomaly sa po nej zosúvate dolu. „Vymyslel som aj ďalšiu pomôcku. Postavíte sa k užšej časti dvier. Každou rukou chytíte jednu stranu kľučky a pomaly sa spúšťate do drepu. No aj tu musíte dávať pozor na krčnú chrbticu, aby nebola príliš vpredu,“ upozorňuje.

Ani toto nevynechajte

Ak však chcete naozaj za pár týždňov zušľachtiť svoje telo, nespoliehajte sa len na drepy. Potvrdzuje to aj Jen Selterová, ktorá má azda najpopulárnejší zadok na sociálnych sieťach. Už niekoľko rokov 22-ročná Američanka zverejňuje fotografie svojho pozadia a cvikov, vďaka ktorým sa k nemu dopracovala.

Drep je síce aj pre ňu na prvom mieste, ale ku krajšiemu zadku prispejú aj výpady vpred a vzad, dvíhanie panvy či beh hore schodmi. Aj tu však platí - riaďte sa zdravým rozumom. Rozhodne sa nezačnite denne mučiť stovkami drepov naraz. Postačí, ak spočiatku urobíte tri série po desať drepov. Technicky správne a poctivo. „Začiatočníci nech sa radšej poradia s trénerom alebo s niekým, kto vie, ako ísť na to správne,“ dodáva Michal Wolf.

Relax