VIDEO Chcete mať krásne bruško? Ako na to vám poradí známa krasokorčuliarka

Čo robí pre mladistvý vzhľad a štíhlu vyšportovanú postavu, ktorú by jej mohla závidieť nejedna dvadsiatka, známa športovkyňa? "Po rokoch skúšania rôznych diét a zaručených receptov som si osvojila štýl, kde je šport na každodennom poriadku a k tomu zdravá racionálna strava," hovorí Oľga Beständigová.

Relax

Všestranný plank

Oli na celkové spevnenie bruška i celého tela odporúča plank, známy aj pod názvom doska. „Je jedným z najlepších cvikov na posilnenie telesného jadra, ktorého svaly patria k najdôležitejším na našom tele. Regulujú využitie sily, stabilizujú chrbticu a panvu. Jadro je oblasť, kde je umiestnené ťažisko tela a vychádzajú z neho všetky pohyby. Silné a zdravé jadro zlepší váš každodenný život," popisuje krasokorčuliarka.

Vo forme: Krasokorčuliarka Oľga Beständigová športuje denne niekoľko hodín.
Vo forme: Krasokorčuliarka Oľga Beständigová športuje denne niekoľko hodín.
Norbert Grosz

Plank nielen pekne formuje brucho, ale pomáha rozvíjať aj silu ramien, paží, sedacích svalov a má tiež vplyv na celkové držanie tela. „Jeho výhodou je, že sa cvičí iba s váhou vlastného tela. Môžete ho teda robiť kdekoľvek. Napríklad aj doma, keďže nepotrebujete žiadne náčinie ani veľa priestoru," dodáva Oli.

Oli PLUS 7 DNÍ vysvetlila a ukázala, ako správne cvičiť plank:

  • Kľaknite si na kolená a oprite sa o predlaktia. Váhu preneste na paže a kolená zdvihnite zo zeme až do vystretia tak, že sa zeme dotýkate len predlaktím a prstami na nohách. Kolená máte od seba vzdialené na šírku bokov a paže na šírku ramien.
  • Lakte by ste mali mať priamo pod ramenami a vaše telo musí byť v jednej priamke od hlavy až k prstom na nohách.
  • Dajte pozor, aby ste neprehýbali chrbát!
  • Spevnite zadok aj brucho a vydržte v tejto pozícii niekoľko sekúnd.
  • Dôležité je nepustiť zadok príliš nízko, ani ho nevystrkovať smerom dohora do striešky. Pamätajte, telo musí byť v jednej línii!
  • Stačí, ak začiatočníci vydržia 10 – 15 sekúnd. Postupne čas predlžujte, až kým sa nedostanete na 60 sekúnd.
Bočný plank: Aj ten postupne zaraďte do svojho cvičebného plánu.
Bočný plank: Aj ten postupne zaraďte do svojho cvičebného plánu.
Dávid Duducz

Cvičenie bude efektívne, ak sa vyhnete týmto chybám:

  • neťahajte ramená k ušiam,
  • nezadržiavajte dych,
  • neprehýbajte sa v drieku,
  • nemajte zadok vystrčený smerom dohora.
Vo forme: Krasokorčuliarka Oľga Beständigová športuje denne niekoľko hodín.
Vo forme: Krasokorčuliarka Oľga Beständigová športuje denne niekoľko hodín.
Dávid Duducz

5 hlavných dôvodov, prečo Oli odporúča plank:

  1. Rozvíja funkčnú silu, ktorá ti pomáha pri vykonávaní rozličných činností v každodennom živote.
  2. Zlepší sa ti držanie tela, čím predídeš bolestiam chrbta a tvoj postoj bude vyzerať lepšie, takže budeš v konečnom dôsledku krajšia.
  3. Nadobudnete nielen silu, ale aj stabilitu a rovnováhu a zrýchli sa tvoj metabolizmus.
  4. Môžete ho cvičiť donekonečna a nebude vás nudiť, keďže má neskutočne veľa variácií a stupňov náročnosti.
  5. Vytvarujete si pevnejšie a krajšie paže.
Vo forme: Krasokorčuliarka Oľga Beständigová športuje denne niekoľko hodín.
Vo forme: Krasokorčuliarka Oľga Beständigová športuje denne niekoľko hodín.
Dávid Duducz

Pekné, zdravé telo a takzvané ,chudnutie' začína v kuchyni - 80 percent upravíte stravou a 20 percent pohybom," hovorí Oľga Beständigová. Jej rady, ako sa správne stravovať a aké ďalšie cviky posilnia vaše bruško si prečítate v najnovšom vydaní PLUS 7 DNÍ.

Relax