Môžu iba logá fastfoodových reťazcov spôsobiť, že si život menej vychutnávame?

Logá fastfoodových firiem ľudí robia netrpezlivými a menej šťastnými

Kanadskí vedci prišli s teóriou, že ľudia, ktorí prichádzajú pravidelne do kontaktu so symbolmi reťazcov rýchleho občerstvenia, nie sú schopní vychutnať si pôžitok z každodenných radostí, ale ani z umenia či z hudby.

Už len pri pohľade na oblúčiky McDonalds či iných symbolov našej kultúry pohodlia je nám smutno, vyhlasujú výskumníci z Univerzity v Toronte. Práve žlto-červené logo populárnej siete rýchleho občerstvenia si zvolili do svojej štúdie ako hlavný symbol konzumu v modernom svete.

„Je iróniou, že veci, ktorých cieľom je zlepšiť pohodu tým, že sa minimalizuje čas strávený ich prípravou, môžu nakoniec ohroziť voľný čas. Podnecujú v nás totiž pocity netrpezlivosti, takže si zabúdame vychutnávať príjemné okamihy života,“ tvrdia vedci.

Na tanieri a vo vrecku s logom

Výskumníci ukázali 250 ľuďom päť reklamných fotografií, z ktorých tri boli neutrálne a na dvoch boli produkty rýchleho občerstvenia.

Polovica účastníkov videla potraviny zabalené do obalov McDonalds, druhá polovica sa dívala na rovnaké jedlá naservírované na keramických tanieroch. Zároveň vedci ukázali polovici ľuďom obrázky s prírodnými krásami. Potom sa všetkých opýtali na mieru ich šťastia. Výsledok?

Ľudia, ktorí sa pozerali na obrázky prírodných krás, boli šťastnejší ako tí, čo prírodu nevideli. Efekt sa však stratil v prípade tej časti účastníkov, ktorí sa súčasne pozerali na logo obalu McDonalds.

Netrpezliví a roztržití

Ďalej zúčastneným pustili hudbu z opery Lakmé a tí, ktorí videli fast food v obaloch McDonalds, javili menej pozitívne reakcie a nevedeli sa dočkať konca hudobnej pasáže.

Vedci sa domnievajú, že je dôležité pochopiť vplyv reklamných symbolov, pretože sú prítomné v našom každodennom prostredí. „Ako všadeprítomný symbol hektickej kultúry má rýchle občerstvenie nielen fyzické a zdravotné dopady ľudí, ale môže vplývať aj na ich pocity šťastia a pohody,“ dodávajú odborníci.


  • Plus7dni.sk
    Článok bol spracovaný a publikovaný redakciou Plus7 dní. Svoje pripomienky, návrhy a tipy môžete adresovať priamo na adresu [email protected].
VIDEO Plus 7 Dní