Sonda Curiosity na fotografii z februára 2013. Jej misia na Marse úspešne pokračuje.

Na Marse bolo jazero, jeho zvyšky objavila sonda Curiosity

Dôkazy o vode na červenej planéte sa množia. Curiosity urobila ďalší významný objav, ktorý môže potvrdzovať, že na Marse existovali podmienky na život.

Americkej vesmírnej sonde Curiosity sa podarilo na povrchu planéty Mars objaviť známky prastarého sladkovodného jazera, v ktorom mohli existovať drobné organizmy desiatky miliónov rokov. Informovala o tom v utorok agentúra AP s odvolaním sa na americký Národný úrad pre letectvo a vesmír (NASA).

Živiny pre mikróby

Jazero nachádzajúce sa neďaleko rovníka Marsu existovalo pred približne 3,5 miliardami rokov. Jeho voda nebola podľa vedcov ani slaná, ani kyslá, pričom obsahovala živiny nevyhnutné pre život mikróbov. Výsledky boli publikované na oficiálnej webovej stránke magazínu Science a prezentované na stretnutí Amerického geofyzikálneho zväzu (AGU) v San Franciscu.

Sonda Curiosity pristála v blízkosti marťanského rovníka minulý rok. Teraz, keď vesmírna misia v hodnote 2,5 miliardy dolárov splnila svoj hlavný cieľ - nájdenie obývateľného prostredia -, sa sonda bude sústreďovať na objavenie organických zlúčenín, ktoré sú základnou zložkou všetkých živých organizmov.

• TASR