Žiarivejšia budúcnosť? Novorodenci s väčšou hlavičkou, sú podľa vedcov šikovnejší.

Na veľkosti záleží: XL hlava predurčí novorodencovi budúcnosť!

Čím má novorodenec väčšiu hlavu, tým lepšie. Podľa vedcov majú bábätká s XL obvodom hlavičky totiž zároveň aj väčší mozog a sú predurčené k úspešnej budúcnosti.

Bábätká s veľkými hlavami sú múdrejšie. Vedci zistili súvislosť medzi veľkosťou hlavy novorodenca po narodení a jeho úspechom v budúcnosti. Podľa vedcov je väčší obvod hlavičky a objem mozgu spojený s vyššou inteligenciou. Správu priniesol The Times. Takéto detičky tak majú väčšiu šancu vyniknúť, sú šikovnejšie a dostať sa na univerzitu pre ne asi nebude až taký problém.

Tento objav je jedným z prvých, ktorý vzišiel z údajov zhromaždených britskou biobankou. Vedci v dlhodobom horizonte sledovali pol milióna Britov od ich narodenia a objavovali väzby medzi ich génmi, fyzickým a duševným zdravím a ich cestou životom.

Cieľom štúdie bolo objasniť zložitý vzťah medzi funkciou mozgu a DNA – čo je pre neurovedcov jedna z najväčších výziev.

Výskumní pracovníci spozorovali na testovanej vzorke významnú súvislosť medzi kognitívnymi schopnosťami, vnútrolebečným objemom a dojčenským obvodom hlavy.

Nové dôkazy sú podľa odborníkov také presné, že na základe DNA dieťaťa by mohli určiť, s akou pravdepodobnosťou pôjde na vysokú školu.

Priemerná veľkosť hlavy novorodenca je 36 cm pri chlapcoch a 35 cm pri dievčatách, dopĺňa The Intependent.

• kor