Nachádza sa na novoobjavenej planéte život?

Prelomový vesmírny objav: Na tejto planéte môže byť mimozemský život!

Vedci objavili planétu v tesnej blízkosti Galaxie. Môže ísť o objekt veľmi podobný Zemi. Nevylučujú ani prítomnosť mimozemského života.

Nový rozsiahly výskum priniesol prevratné informácie o exoplanéte s pracovným názvom K2-18b. Podľa vedcov je vďaka svojmu zloženiu ideálnym kandidátom na udržanie kvapalnej vody. Svojim povrchovým zložením sa výrazne podobá na planétu Zem. Vedci z Texasu, ktorí objav priniesli, hovoria o výraznom potenciály mimozemského života.

Zároveň zistili, že „Super planéta“, ako ju familiárne nazývajú, má aj svojho suseda. Jeho názov nie je tak náročné uhádnuť – pomenovali ho K2-18c. Podľa spomínaných vedcov je však nepravdepodobné, že by sa na nej eventuálne mohol vyskytovať život v akejkoľvek podobe. Prostredie na skalnatej planéte je príliš nehostinné.

Celý tím vedcov

O svoje poznatky sa Texasania podelili aj s európskym výskumným vesmírnym centrom so sídlom v Mníchove. Vedúci autor štúdii Ryan Cloutier povedal: „Merať hmotnosť a hustotu planéty K2-18b bol vzrušujúci, ale objaviť exoplanéty ako také, bol pre nás dar z nebies. Ak môžete zmerať hmotnosť a rádius, môžete zmerať objemovú hustotu planéty a to vám napovie, z čoho sa planéta skladá. Ak chceme vytvárať akékoľvek následné hypotézy, tieto znalosti sú alfa omegou.

Prostredníctvom vesmírneho teleskopu James Webb môžu vedci zároveň testovať atmosféru a zisťovať, či je rozsiahla, alebo len povrchová, a či obsahuje vodu v akomkoľvek stave a zložení. Vďaka moderným technológiám zistili, že už spomínaná menšia planétka, K2-18c je príliš blízko svojej hviezdy, vďaka čomu má príliš horúcu atmosféru, čo znemožňuje možnosť vývoja života na planéte.

• bed