Vztýčený palec dieťaťu nepomôže, odkazuje kampaň.

Pokrytci, lajkovanie nikomu nepomôže! Kampaň kritizuje falošnú solidaritu

Invenčná kampaň na zmiernenie krízy vo svete vyhrala prestížne ocenenie.

Koľkokrát z priestoru sociálnej siete zaútočili na vaše city srdcervúce obrázky trpiaceho dieťaťa, týranej ženy či užialených rodín, ktoré prišli o všetko? Ak vaša empatia skončila pri súcitnom „lajku“, ktorým ste fotografiu ohodnotili, potom robíte niečo zle. Takto nekompromisne sa postavila proti letargii užívateľov sociálnych sietí kampaň organizácie Crisis Relief Singapore.

Ostrá reklamnú kampaň, ktorá poukazuje na údajnú dôležitosť no praktickú impotenciu sociálnych médií, získala rešpektované ocenenie Zlatý lev na festivale v Cannes. Tvorcovia ju nazvali „Liking isn't helping“ (lajkovanie nie je pomoc) a vychádza z myšlienky, že klikanie na ikonku „páči sa mi“ pri obrázku so silným obsahom je tak trochu pokrytecké.

Zdvihnuté palce pôsobia absurdne. Tak ako solidarita bez praktickej pomoci. Foto: huffingtonpost.co.uk

Lajkovanie, teda aj akési zdanlivé verejné vyjadrenie solidarity, nezbavuje trpiacich ľudí na fotografiách zlej situácie, upozorňuje portál huffingtonpost.co.uk.

Obrázky pre kampaň organizácie Crisis Relief Singapore sú reálnymi fotografiami, na ktoré grafici pomocou fotošopu prirobili vztýčené palce. Cieľom projektu je vyburcovať verejnosť, aby sa namiesto okatého vyjadrovania solidarity v rámci najrozličnejších projektov radšej aktívne zúčastnila pomoci konkrétnym ľuďom.


  • Plus7dni.sk
    Článok bol spracovaný a publikovaný redakciou Plus7 dní. Svoje pripomienky, návrhy a tipy môžete adresovať priamo na adresu [email protected].
VIDEO Plus 7 Dní