Desaťročná Barbie chodí po súťažiach krásy už tri roky.

Šialenstvo okolo detských miss: Mamičky míňajú tisíce na umelé dcéry

Ak ste slobodnou mamičkou, jednou z vašich záľub môže byť to, že pripravujete svoje dieťa na súťaže krásy. A investujete majland do šiat a umelých rias.

Opaľovacie spreje, umelé nechty, falošné riasy, príčesky a tony mejkapu – taká je súčasná realita prípravy na detské súťaže kráľovnej krásy. S dievčenskou nevinnosťou už zrejme nemajú nič spoločné. Letí všetko, čo je bežné vo svete dospelých.

Britka Samantha Pavey do svojej desaťročnej dcéry Barbie investuje mesačne 350 libier (cca 490 eur), len aby jej dieťa bolo čo najúspešnejšie.

V kolotoči bizarných súťaží o korunku detskej miss sa školáčka pohybuje od siedmich rokov. Jej umelé vylepšovanie už zhltlo tisíce libier. Dievča svoj čudný umelý svet miluje, jej matka zjavne tiež.

Hobby slobodnej mamičky

Hoci 29-ročná kaderníčka Samantha priznáva, že jej dcéra nosí na tvári viac líčidiel ako ona sama, keď ide večer von, súťaže podľa nej deti nesexualizujú. „Je jedno, čo má na sebe. Je to len oblečenie. Všetko má len na pódiu. Mejkap aj nechty idú hneď potom dole,“ argumentuje.

V priebehu dvoch rokov sa Barbie zúčastnila tridsiatich súťaží. Byť juniorskou misskou je celkom nákladný „šport“. Za jedny reprezentatívne šaty pre dcéru Samantha neváha minúť tristo libier (420 eur). Ďalších 150 zhltne doplnkové oblečenie, topánky a šperky. Desiatky libier zasa dá za opaľovací sprej, nechty a umelé mihalnice.

Slobodná mamička, ktorá okrem Barbie vychováva dvoch mladších synov, však zrejme starosti s financiami nemá. Okrem toho je to vraj jej koníček a pomáha jej to oddýchnuť si od problémov.

„Milujem súťaže, šaty a doplnky. Milujem stáť na móle a získavať stále ďalšie korunky pre miss,“ nadchýna sa Barbie, ktorá disponuje dvadsiatimi príčeskami.

Do školy však malá misska líčidlá ani opaľovacie spreje nosiť nemôže. Prirodzený vzhľad je vraj dôležitý...

  • Plus7dni.sk
    Článok bol spracovaný a publikovaný redakciou Plus7 dní. Svoje pripomienky, návrhy a tipy môžete adresovať priamo na adresu [email protected].