Francúzsky bestseller je po facelifte ešte lepší než v minulosti. Takto má podľa nás vyzerať modernizácia, ktorá nemení charakter automobilu, no dodáva mu potrebný šmrnc a energiu do druhej polovice produktového cyklu. Peugeot stavil na overené triky a tie zabrali. Jemne upravil prednú a zadnú časť vozidla. Spoľahol sa na detailné vylepšenie dizajnu a výsledok sa dostavil.

Stále unikátny interiér

Kabína bola silnou stránkou modelu 3008 už pred faceliftom a teraz hrá ešte výraznejšiu úlohu. Peugeot do nej zainvestoval, čo znamená, že nami testovaná verzia 3008 GT Pack využíva ešte ušľachtilejšie materiály než v minulosti. Samotný koncept i-Cockpit Francúzi ponechali a nič na ňom nemenili, okrem materiálov sa však venovali centrálnemu displeju.

Infotainment, navigácia či obraz z dvojice parkovacích kamier sa po novom zobrazujú na širokouhlom 10-palcovom dotykovom displeji. Jeho reakcie sú rýchlejšie než v minulosti a páči sa nám, že sa dá do istej miery ovládať aj z volantu.

Pod centrálnym displejom naďalej nájdete viaceré „klavírne klávesy“ - tlačidlá, ktoré uľahčujú prácu s niekoľkými systémami vozidla. Sedadlá sú vynikajúce, majú nielen krásny dizajn, ale ponúkajú aj vysoký komfort, ktorý je v prípade vodičovho kresla znásobený masážnou funkciou a elektronickým ovládaním. Nemali sme problém nájsť si ideálnu polohu na sedenie, a to napriek malému volantu, ponad ktorý sa pozeráte na virtuálny prístrojový štít. Na volante Peugeota začíname čoraz viac oceňovať jeho jednoduchosť a prehľadnosť. Má iba niekoľko tlačidiel, adaptívny tempomat sa totiž stále ovláda extra páčkou, ktorá je šikmo dole pod ľavým ramenom volantu.

Čo sa týka technologickej úrovne vozidla, ponúka všetky asistenčné systémy, ktoré by sme od takéhoto pokročilého SUV očakávali. Poteší aj možnosť prikúpenia systému nočného videnia či skvelého audiosystému Focal - v prípade vyhotovenia GT Pack v cene. A vďaka akusticky laminovaným predným oknám Peu­geot 3008 patrí k najtichším SUV vôbec.

Nový diesel žerie ešte menej

Model 3008 s 1,5-litrovým naftiakom je skôr vozidlo určené na komfortnú a efektívnu jazdu. No keď sme potrebovali predbiehať či rýchlejšie vyštartovať z križovatky, vozidlo nás nenechalo v štichu. Na rodinné využitie, ale aj dlhé jazdy je tento pohon ako stvorený.

Diesel je perfektne odhlučnený a za bežných okolností o ňom takmer neviete. Keď sme 3008-čku postavenú na 19-palcových kolesách zobrali mimo spevnenej cesty, potešila nás schopnosťou filtrovať nerovnosti krivolakého povrchu. Skutočne, 3008 by sme označili za komfortné auto aj v prípade, že si zvolíte efektné 19-palcové disky kolies. Osemstupňový automat radí veľmi komfortne, k jeho práci prakticky nemáme výhrady.

Na diaľnici naftiak pri tempe 130 km/h pracuje na 2 100 ot./min a na 100 kilometrov jazdy si vypýta 5,9 litra nafty. Ak je vaším teritóriom najmä mesto, môžete rátať s apetítom okolo 5,7 l/100 km, no a pokojná jazda po okresných cestách sa premietne do ideálnej spotreby na úrovni 4,0 l/100 km. Nám napokon vyšla kombinovaná spotreba 5,2 litra. A to je fajn!