Sotva môžeme uveriť svojmu šťastiu: V12 v úplne novom aute. Kde inde by ste niečo také našli?

V posledných rokoch vznikali hororové príbehy o ďalšom elektrickom SUV bez duše, ale všetky obavy boli neopodstatnené: Ferrari prináša čistokrvný motor V12 a vlastne robí to, čo sa Lamborghini neodvážilo (alebo nesmelo) urobiť s Urusom. Koncepčné vozidlo Urus malo ešte vysokootáčkový atmosférický motor - v sériovej výrobe to bolo biturbo V8 od Audi.

Ferrari transplantovalo 6,5-litrový motor V12 z modelu 812 do modelu Purosangue. V súvislosti s koňmi tento názov znamená „čistokrvný“ - a pre Ferrari nie je nič čistokrvnejšie ako V12. Lenže nikto vážne neveril, že by sa niečo také dalo realizovať aj dnes. Agregát uložený za prednou nápravou má zdvihový objem 6,5 litra, produkuje 725 koní a na všetky štyri kolesá posiela krútiaci moment 716 newtonmetrov pri 6 250 otáčkach - aspoň na nižších prevodových stupňoch, pretože systém 4RM od Ferrari nie je permanentný pohon všetkých kolies v klasickom zmysle slova. Purosangue je založený na usporiadaní transaxle. To znamená: motor vpredu, prevodovka vzadu pre čo najvyváženejšie rozloženie hmotnosti. Pohon všetkých kolies sa dosahuje druhou prevodovkou na prednej náprave, ktorá v prípade potreby odoberá výkon priamo z kľukového hria­deľa a môže tak poháňať každé predné koleso samostatne. Riešenie Ferrari váži len polovicu toho, čo konvenčný systém a pomáha v prípadoch, keď by veľmi výkonný športový automobil s čisto zadným pohonom len bezmocne prešmykoval pri rozjazde do kopca v zime alebo na VIP parkovisku nóbl lyžiarskeho strediska... A funguje to!

Postup štartovania je trochu primitívny - dotyková plocha na volante funguje ako štartovacie tlačidlo. Staré ohnivočervené tlačidlo bolo oveľa pôsobivejšie a k značke akosi samozrejme patrilo. Keď však dvanásťvalec ožije, na všetko sa aj tak zabudne. Vysokofrekvenčné hvízdanie a filigránske muzicírovanie. Veríte, že dokážete vnímať každý jednotlivý proces zapaľovania tejto symfónie. Na pravej karbónovej radiacej páke stlačte prvý prevodový stupeň a môžete vyraziť. A ako! Na stovku vraj zrýchli za 3,3 sekundy. Viem, že odporcovia SUV tomu nebudú veriť, ale je to skutočne tak. Živé, presné, elegantné - kolesá robia presne to, čo chcú ruky na volante.

A napokon cena: teraz je čas zostať pri sile - začína sa na 380-tisíc eurách. Pre budúcich majiteľov to však nie je odstrašujúca položka.

Ovládateľnosť je v porovnaní s jeho nízkymi bratmi len ťažko horšia. Vyzerá ako Ferrari, znie ako Ferrari a predovšetkým: jazdí ako Ferrari.
Zdroj: AutoBild

Verdikt

Bravissimo, Ferrari – to, že ste sa odvážili urobiť niečo také, si zaslúži maximálny rešpekt. Plnokrvné V12 v čase, keď sa máloktorý výrobca odváži nahlas vysloviť slovo emócia. Zákazníci sa na to vrhnú. A pravoverní športoví fanúšikovia značky? Tým bude SUV ukradnuté.