Tip na článok
Namiesto spätného zrkadlá má e-tron prototyp kameru, pri A-stĺpiku je zabudovaný konfigurovateľný displej.

Audi e-tron: Prvé sériové auto s kamerami namiesto spätných zrkadiel

Oproti štandardným vonkajším spätným zrkadlám virtuálne zrkadlá redukujú šírku vozidla o 15 centimetrov. Rovnako ako konvenčné zrkadlá sa aj virtuálne dajú manuálne sklopiť.

Ako prvý sériový automobil na svete môže mať Audi e-tron, zatiaľ v podobe prototypu, na želanie virtuálne vonkajšie spätné zrkadlá. V plochých držiakoch je na šesťuholníkovom konci integrovaná malá kamera s rozlíšením 1280 x 1080 pixlov.

InteriérAudi e-tron prototypu - takto vyzerá kamera, nahradzaujúca vonkajšie spätné zrkadlá.
InteriérAudi e-tron prototypu - takto vyzerá kamera, nahradzaujúca vonkajšie spätné zrkadlá.
Audi

Elektrické vyhrievanie chráni objektív kamery pred zarosením a zamrznutím, keď kamera rozozná nečistotu, automaticky sa aktivuje vyhrievanie. Navyše sa zobrazí upozornenie v združenom prístroji, ak je potrebné očistiť ju manuálne.

Kamera automaticky reguluje jas obrazu podľa intenzity svetla. Obrazy kamier sa zobrazujú na displejoch OLED s rozlíšením 1200 x 800 pixlov s vysokým kontrastom, umiestnených na prechode medzi prístrojovým panelom a dverami.

Takto vyzerá v detaile displej, ktorý využíva kamera, slúžiaca namiesto vonkajšieho spätného zrkadla.
Takto vyzerá v detaile displej, ktorý využíva kamera, slúžiaca namiesto vonkajšieho spätného zrkadla.
Audi

Obrazovky s uhlopriečkou 17,8 cm (7 palcov) majú senzor priblíženia: keď sa prst priblíži k povrchu, zobrazia sa symboly, pomocou ktorých môže vodič dotykom prepínať rozličné nastavenia. Tak sa dá posunúť určitý výrez obrazu a tým prispôsobiť želanému zornému poľu alebo sa obraz dá priblížiť i oddialiť. Okrem toho vodič môže na svojom displeji nastavovať virtuálne spätné zrkadlo na strane spolujazdca.

Takto vyzerá kompletný interiér elektrického Audi e-tron prototypu, auto sa už chystá do sériovej výroby.
Takto vyzerá kompletný interiér elektrického Audi e-tron prototypu, auto sa už chystá do sériovej výroby.
Audi

Virtuálne vonkajšie spätné zrkadlá sa dajú prispôsobiť - v systéme MMI môže vodič zvoliť tri zobrazenia: pre diaľnicu, odbočovanie a parkovanie. Systém automaticky prepína medzi zobrazeniami. Diaľničné zobrazenie sa objaví, keď vozidlo ide rýchlejšie ako 90 km/h a navigačný systém hlási, že je na diaľnici. Obraz sa priblíži, aby bolo možné lepšie odhadnúť rýchlosti pri rýchlej jazde – vozidlá sa zjavujú väčšie.

Keď vodič signalizuje odbočovanie alebo zmenu jazdného pruhu zapnutím smerových svetiel, odbočovacie zobrazenie rozšíri výrez obrazu na príslušnej strane. Tým sa zmenší mŕtvy uhol. Keď vodič zaradí spiatočku, kamera zobrazí obrubník pre zlepšenie prehľadu pri parkovaní. Obraz sa rozšíri smerom nadol – podobne ako automatické sklonenie normálneho zrkadla pri cúvaní.

VIDEO Plus 7 Dní