Luxusne veľké SUV kupé, konkurent GLE kupé od Mercedesu, X6 od BMW, ale aj Porsche Cayenne kupé, je veľmi populárne a obdivované nielen na Slovensku. Sedí sa v ňom vyššie, podľa očakávania. Materiály použité v interiéri sú celkom fajn, napríklad nás potešila alkantara na dverách. Žiaľ, už menej čierny klavírny lesk na palubovke, ktorý sa nielen nepríjemne zrkadlí, ale je to aj magnet na prach a odtlačky.
Nie je všetko zlato...
Vrch palubovky je mäkký a prešívaný, vidno však, že to nie je koža, ale len plast. Takto sa to robieva skôr v cenovej kategórii okolo 35 000 eur… V interiéri vládne digitálna doba, nájdete tam hneď tri displeje. Jeden slúži na ovládanie klimatizácie, ale aj ako písacia plocha pri voľbe cieľa v navigácii. Parkovacie systémy však majú vlastné tlačidlá, rovnako aj potenciometer. Aj na volante s perforovanou kožou sa nachádza ovládač hlasitosti vo forme valčeka. Vzadu je veľmi veľa miesta, čo je až prekvapivé vzhľadom na zvažujúcu sa strechu, no nie k celkovej dĺžke karosérie. Po otvorení piatych dverí možno znížiť vzadu karosériu pre ľahšie nakladanie ťažkej batožiny, ale aj elektronicky vysunúť výklopné ťažné zariadenie – veľmi praktické!
Súboj s volantom
Počas prvej jazdy na známej okresnej ceste sme si hneď všimli, ako veľmi Q8 ťahá po vyjazdených koľajach. Asi za to môže šírka pneumatík (285/40 R22) alebo celková geometria. Druhá vec, s ktorou bojujete, je asistent jazdy v pruhoch. Našťastie ho možno vypnúť, hoci celkom komplikovane (tri dotyky na displeji). Ďalšia vec, ktorá nás prekvapila v rámci podvozka, je, ako prenáša dovnútra informácie. Napriek pneumatickému podvozku máte prehľad o každej nerovnosti na ceste. Hoci jemne, ale všetky prenesie dnu a vy tak úplne presne viete, s ktorým kolesom ste po čom prešli. Niekto by to nazval komunikácia s vozidlom, no podľa nás je jazda zbytočne roztrasená. Čakali sme hladšiu jazdu. Ideálne by bolo spojiť majestátnu „plavbu“ s primeranou tuhosťou a bez náklonov v zákrute. Q8 tak jazdí športovo, dokonca ani komfort mu nechýba, ale je tu prítomný istý nepokoj z podvozka. Základný benzínový motor V6 vie pekne potiahnuť, automatická prevodovka radí veľmi jemne, predpisovo. Zvuk motora je príjemný, auto je veľmi dobre odhlučnené. Napriek tomu, že má bezrámové bočné okná. Keď už sme pri nich, čakali sme, že v aute za vyše 100 000 eur sa dvere budú samy zatvárať, no nedialo sa tak. Bolo treba nimi silnejšie buchnúť, občas aj viackrát.
Stvorený pre (bohaté) rodiny
Celkovo vzaté je Q8 v podstate rodinné auto s veľkým kufrom a drahým imidžom. Kto naň má, nech sa páči. Problém máme len s cenou - za 107 000 eur sa už dostávame do oblasti modelu SQ8 (od 101 950 eur), ktorý poháňa motor V8 s omnoho vyšším výkonom (507 koní). Voľbu príplatkových extra doplnkov by sme dobre zvážili.
Naše hodnotenie
Základné Audi Q8 bezpochyby uspokojí aj toho najnáročnejšieho motoristu. Škoda len, že za každý prvok výbavy si treba priplatiť. Za výslednú sumu by sme asi radšej zvolili špičkový model SQ8.
Autor: Michal Bednár