Lamborgini Revuelto: 60 rokov a ani o trochu tichšie
Lamborghini Revuelto ako prvý plugin v histórii spoločnosti dokáže jazdiť aj potichu, pritom žiaden z jeho predchodcov nikdy nebol hlučnejší.
Byť hlasitý aj bez vydávania jediného zvuku - tento paradox je súčasťou obchodného modelu Lamborghini. A to už 60 rokov. Lamborghini kričí, aj keď stojí potichu. Ticho jednoducho nie je súčasťou talianskej DNA. Platí to aj pre najnovšieho potomka s názvom Revuelto, aj keď nástupca Aventadoru môže jazdiť potichu ako plugin hybrid. Vynucujú to čoraz prísnejšie emisné normy. Do predstavenia nástupcu modelu Huracán v roku 2024 budú všetky vozidlá Lamborghini elektrifikované, aj čisto elektrické modely sú už dávno hotovou vecou.
Podstatu modelu Revuelto však definuje predovšetkým 6,5-litrový atmosférický motor V12, tri elektromotory, systémový výkon viac ako 1 000 koní a dizajn, ktorý môže pochádzať len od Lamborghini. Akoby to nebolo dosť pôsobivé, inžinieri zlepšili reakcie motora V12 a zvýšili hranicu otáčok z 8 700 na 9 500 za minútu, čo by malo na druhej strane zabezpečiť ešte emotívnejší zvuk. Agregát navyše dostáva výdatnú elektrickú podporu: dva elektromotory s výkonom po 150 koní sú namontované na prednej náprave a poháňajú predné kolesá. Nová osemstupňová dvojspojková prevodovka je umiestnená priečne za motorom a jej súčasťou je ďalší elektromotor, ktorý funguje ako štartér a generátor pre batériu.
Čo však nie je na prvý pohľad zrejmé: Revuelto narástlo do všetkých smerov. Je dlhšie, širšie aj vyššie ako Aventador. Okrem toho Taliani výrazne zlepšili prítlak, a to bez obrovského zadného krídla. Prekvapením je nastupovanie - je citeľne jednoduchšie ako pri Aventadore. Samozrejme, ani Revuelto sa nezaobíde bez nožnicových dverí, ale prahy sa otvárajú spolu s nimi. Úplná novinka: 9,1-palcový displej pre predného spolujazdca.
Z nuly na stovku za 2,5 sekundy, maximálna rýchlosť vyše 350 km/h a na pretekárskej trati je rýchlejší ako Aventador SVJ - to znie sľubne. Ak k tomu pridáme riadenie zadných kolies (až o tri stupne) a brzdový systém vyvinutý v spolupráci s firmou Brembo s desaťpiestikovými strmeňmi a so 410-milimetrovými kotúčmi na prednej náprave. Samozrejme, toľko špičkovej techniky stojí približne pol milióna eur. Revuelto je napriek tomu už vypredané až do roku 2025.
Verdikt:
Tri elektromotory, pohon všetkých kolies a dvojitá spojka - pre nás však Revuelto žije najmä z atmosférického motora V12! A, samozrejme, ohromí aj systémovým výkonom 1 015 koní.