Jachta LY650 prevzala niektoré z najatraktívnejších prvkov 12,8-metrového konceptu. Lexus má v skutočnosti s vývojom lodí viac. než 20-ročné skúsenosti.

Jachta bude využívať 1000-koňové motory IPS 1350 od Volva.
Jachta bude využívať 1000-koňové motory IPS 1350 od Volva.
Zdroj: Lexus

Ešte v roku 1997 bolo v spoločnosti Toyota Motor Corporation (TMC) založené oddelenie námorného obchodu zamerané na vývoj luxusných jácht. Vznikol tam napríklad modelový rad lodí Ponam, kam patrili športové rybárske lode s dĺžkou 8 a 8,5 metra, ako aj luxusné kajutové jachty s dĺžkou 9,5, 10,5, 11 a 14 metrov.

Tie využívali naftové agregáty, vychádzajúce z motorov používaných v luxusných úžitkových vozidlách Lexus GX 300d (3,0-litrový štvorvalcový preplňovaný vznetový motor) a LX 450d (4,5-litrový vznetový motor V8 preplňovaný dvomi turbodúchadlami).

Interiér je maximálne luxusný, určený pre šesť pasažierov.
Interiér je maximálne luxusný, určený pre šesť pasažierov.
Zdroj: Lexus

Okrem toho od roku 1998 do roku 2002 vyvinulo a vyrobilo rad Epic určený primárne pre americký trh, kam patrili sklolaminátové lode na vodné lyžovanie a lode na wakeboarding, všetky poháňané 4,0-litrovým zážihovým motorom V8 1UZ-FE DOHC z luxusného sedanu Lexus LS 400.

Nová jachta bude však trochu inou kávou. Predovšetkým - bude výrazne väčšia. Jej dĺžka bude takmer 20 metrov a maximálna šírka vyše 5,7 metra. Využívať bude motory Volvo IPS 1350, teda  1000-koňové 12,8-litrové šesťvalce. Palivová nádrž bude mať objem takmer 4-tisíc litrov.  Jachta je určená pre šiestich a bude mať tri kajuty s toaletami.

Výrobu, predaj a servis budúcej jachty bude mať na starosti spoločnosť Marquis-Larson Boat Group, svetovú premiéru bude mať koncom budúceho roku. Cena zatiaľ stanovená nebola.