Tip na článok
Klasika: Na Outlanderi sa nám páči dizajnový purizmus - s výnimkou prednej masky je na karosérii minimum prelisov a samoúčelných ozdôb, napriek tomu nevyzerá nudne.

Automobilka Mitsubishi oslavuje sto rokov: Vynovila svoje portfólio

Týka sa to aj Outlandera.

Galéria k článku (7 fotografií )
Interiér: Je naozaj priestorovo veľkorysý, trochu rušivo pôsobí infotainmentový displej, vyzerajúci skôr ako popredajný tuning.
Konkurent: ŠKODA KODIAQ 1,4 TSI.
Klasika: Na Outlanderi sa nám páči dizajnový purizmus - s výnimkou prednej masky je na karosérii minimum prelisov a samoúčelných ozdôb, napriek tomu nevyzerá nudne.

Dlhý automobilový príbeh Mitsubishi odštartoval v roku 1917 Model-A. Bol sedemmiestny a pod kapotou mal motor s 35 koňmi. Najnovší Outlander môže mať takisto sedem miest, pod kapotou má však agregát približne so štvornásobne vyšším výkonom. Svojmu storočnému predchodcovi vzdáva hold špeciálnou edíciou, ktorú sme podrobili redakčnému testu.

Extra

Čím sa jubilejný Outlander odlišuje od „obyčajného“? Napríklad originálnym logom na stredových stĺpikoch a piatych dverách. Okrem toho má navigáciu, zadnú parkovaciu kameru, audio s podporou digitálneho vysielania (DAB), bluetooth, multifunkčný volant a niekoľko ďalších dizajnových (a cenovo zvýhodnených) doplnkov.

Pod kapotou testovaného auta bol dvojlitrový benzínový motor MIVEC s výkonom 150 koní (110 kW), pohonom 4x4 a prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru (CVT). V tabuľke uvádzame základnú cenu tejto kombinácie, v limitovanej „storočnej“ edícii stojí 29 400 eur. S vyhrievanými sedadlami, so zadnými parkovacími senzormi, súpravou na zväčšenie batožinového priestoru a strešnými lyžinami o 800 eur viac.

Outlander prešiel výraznejšou dizajnovou zmenou v minulom roku, vidno to na dynamickejšej prednej maske s masívnym chrómovaním. Tá vyzerá v kombinácii s červenou farbou testovaného auta naozaj dobre. Dizajnu prospela aj zdanlivo drobná zmena - nahradenie klasickej prútovej antény novou v tvare žraločej plutvy.

Plusy a mínusy

K silným stránkam auta patrí veľký vnútorný priestor a dobrý rozhľad vodiča, daný nielen vyšším posedom, ale aj tvarom karosérie s pomerne tenkými stĺpikmi. Sedenie je pohodlné, navyše vzadu môžete mať posuvnú lavicu a kufor sa dá zväčšiť pomocou špeciálnej súpravy.

Výhradu máme k infotainmentu s miniatúrnymi ikonkami a dizajnom, pôsobiacemu skôr dojmom lacného tuningového riešenia. Na prvý dojem však netreba dať, kvalita reprodukcie je dobrá, navigácia by však mohla byť rýchlejšia a menu prehľadnejšie.

Na ceste

Naše jazdné dojmy z auta by sa dali zhrnúť do konštatovania - testovaný Outlander je veľké rodinné SUV, vhodné skôr pre pokojnejších než dynamických šoférov.

Rozmeňme si to na drobné. Rodinné nie je len pre veľkorysé priestorové pomery, ale aj vďaka dôrazu na bezpečnosť. Práve na ňu sa totiž sústredila pozornosť pri poslednom vylepšovaní auta v aktuálnom modelovom roku. Do bohatej sériovej výbavy sa zaradili nové „fičúry“. Outlander vás napríklad pri cúvaní upozorní na prekážku vrátane áut, varuje vás pred chodcami alebo zabráni nechcenému rozjazdu. Čo všetko v aute máte, závisí nielen od výbavy, ale aj od motorizácie, nezaškodí si pozorne prezrieť cenník. Pohon všetkých kolies s elektronickou voľbou režimov sa napríklad pri benzínovom nedá kombinovať s manuálom.

K pokojnejším šoférom stručne - maximálny krútiaci moment 195 Nm je dostupný až pri 4 200 otáčkach, k tomu je „pohodovo naladená“ CVT prevodovka a 150 koní pod kapotou. To však nie je kritika - na Outlander to bez problémov stačí a vylepšenú prevodovku dokonca chválime. Len sa treba zmieriť s tým, že s touto trojkombináciou pretekať nebudete. Pritom auto drží v zákrutách nad očakávanie a má pomerne komunikatívne riadenie, ostrejšej jazdy by sme sa v ňom určite nebáli. V kombinovanom režime s ním budete zrejme jazdiť niekde tesne nad ôsmimi litrami, čo je prijateľné.

VIDEO Plus 7 Dní