Označenie Porsche Panamera pre chudobných považujeme jemne pritiahnuté za vlasy. Nová Kia ProCeed však vyzerá veľmi podobne, nuž prečo nie? Veď napokon, ktorá automobilka by sa už hanbila, keby jej vozidlá prirovnávali k Porsche?!

Pohľadný

Nový ProCeed vyzerá naozaj veľmi dobre, ak ho považujeme za kombi, tak ide o mimoriadne sexi kombi. A za kombi ho pokojne považovať možno - predĺžený zadok totiž ukrýva dostatočne veľký batožinový priestor (594 litrov), veľké piate dvere umožňujú ľahký prístup.

ProCeed má v zásade iba dve úrovne výbavy - GT-Line alebo GT. GT-Line obsahuje zaujímavé sedadlá, pomerne mäkké, potiahnuté kombináciou látky a koženky, všetko je čierne, interiér rozjasňujú len strieborné aplikácie.

Nechýba, samozrejme, dotykový displej navigácie vysunutý do priestoru a dva klasické budíky. Medzi nimi je trochu menší displej palubného počítača, čakali sme väčší.

Smerom dozadu je o čosi horší výhľad, zadné okno je veľmi úzke, výrez obmedzuje výhľad najmä na výšku. No zase - zadné okno obsahuje veľký stierač.

Priateľská konzumácia paliva

Športové ambície nie celkom korešpondujú s naftovým motorom 1,6 CRDi s výkonom 136 koní, pomysleli sme si. Nie je to však pravda - verzia s manuálnou prevodovkou ponúka krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 otáčkach za minútu, testovaná automatická 320 Nm od 2 000 otáčok. Vďaka tomu lepšie zrýchľuje z 0 na 100 km/h (10,1 vs 10,4 s).

Ak túžite po vyššej dynamike a na spotrebe vám až tak nezáleží, môžete si vybrať aj výkonný benzínový motor 1,6 T-GDI (204 koní) alebo slabší 1,4 T-GDI (140 k). „Náš“ naftový však v sebe kombinuje dostatočný výkon s veľmi priateľskou konzumáciou paliva. Záleží len na tom, koľko kilometrov najazdíte po diaľnici. Počas testovacieho týždňa sme dosiahli priemernú spotrebu rovných 5,0 l/100 km. Vďaka 50-litrovej nádrži môžete dosiahnuť veľmi pekný dojazd takmer 1 000 km.

Slabšie odhlučnenie

Jazdné vlastnosti sú fajn, podvozok bol znížený o 10 mm. ProCeed bol vyladený pre rýchle nemecké diaľnice aj naše kľukaté okresné cesty. Oproti dnešným trendom má každé koleso zavesené samostatne. Automat DSG spolupracuje s naftovým agregátom ukážkovo, ponúka aj možnosť športového režimu aktivovaného tlačidlom. Sú tu iba dva režimy jazdy - normál a šport. Nechýba však možnosť manuálneho radenia.

Nepáčilo sa nám len o čosi slabšie odhlučnenie, najmä na diaľnici zažijete pomerne veľký hluk.

Kia ProCeed
Kia ProCeed
Zdroj: Plus 7 dní