Nissan X-Trail poháňa nový 1,3-litrový benzínový motor, ktorý pochádza z aliančnej spolupráce Renault/Daimler a Nissan. Prináša úsporu paliva, nižšie emisie CO2 a nahradil starý, 1,6 DIG-T (163 koní).

Všeobecne známy agregát

Motor je taký rozšírený, že ho dobre poznáme z najrozmanitejších typov a modelov, ale v každom má, samozrejme, trochu iný charakter. X-Trail je relatívne veľké SUV, preto je v tomto prípade motor skombinovaný len s pohonom prednej nápravy. Automatickou prevodovkou je dvojspojka DCT, čo je o dosť lepšie riešenie než CVT použité pri naftovej verzii X-Trail. Na ceste nevzbudzuje vzrušenie ani nenadchne vodiča, ale pre taký veľký automobil ponúka rozumnú kombináciu kultivovanosti, pohodlia a agilnosti. Dokonca aj miernej agilnosti.

Riadenie je skôr mäkké než ostré, náklony v zákrutách sú neveľké, auto na vlnách príjemne pláva, na kratších hrboch dokáže byť aj tvrdšie. Pri snahe o rýchlejšiu akceleráciu motor pracuje trochu tvrdo, výkon 160 koní a krútiaci moment 270 Nm postačujú, ale netreba čakať žiadnu väčšiu dynamiku, na stovku zrýchli až za 11,5 sekundy. Taká pohodová rodinná jazda vo veľkopriestorovej kabíne. Priemerná spotreba v teste bola 7,5 litra, v mestskej premávke 8,2 litra. Výrobca udáva 8,1 až 8,5 l/100 km.

Sedadlá sú príjemné, mäkké, bez akejkoľvek snahy držať telo silnejšie v zákrutách. Zadná lavica je položená badateľne vyššie než predné sedadlá. No je tu dosť miesta aj pre osoby s výškou 190 cm (aj pri panoramatickej streche, ktorá znižuje strop), ale polohu ovplyvňuje vyššie a kratšie sedadlo. Ku­for má objem 565 litrov a dvojitý kryt zdvojeného dna, ktorý sa dá rozlične variovať (18 konfigurácií), napríklad použiť ako deliaca stena na menší nákup. Po zložení sedadiel má batožinový priestor objem 1 996 litrov. Využiteľnosť kufra (šírka 980 mm, dĺžka 1 080 mm) je veľmi dobrá.

Už má svoj vek

Dizajn sa naposledy menil pri facelifte v roku 2017, ani vtedy sa od originálu z roku 2013 veľmi neodlíšil. Dnes už cítiť, že je na sklonku kariéry a približuje sa nová generácia. Najviac to vidno na infotainmente, ktorý používa menší displej s horším rozlíšením, než je dnes obvyklé, aj zástup elektronických pomocníkov je kratší než pri konkurencii. To však v očiach mnohých nemusí byť negatívum, skôr výhoda. Napríklad u milovníkov tradičných tlačidiel. Testovaná výbava Tekna má navyše interiér nabitý zmäkčenými materiálmi, klavírnym lakom, hnedou koženkou a chrómovanými doplnkami.

FOTO testovaného Nissanu plus naše hodnotenie v GALÉRII

Ak patríte ku generácii mileniálov, asi vám bude chýbať Android Auto alebo Apple CarPlay, budete sa báť pomalej rýchlosti informačného systému a krútiť hlavou nad nízkym rozlíšením displeja. X-Trail je vhodný skôr pre vodičov zo „starej školy“, ktorí ocenia pohodlie, vysoké sedenie, veľký a variabilný kufor, praktické otváranie dverí do 80 stupňov alebo aj mäkké sedadlá.