Už je tu s nami od roku 2016 a predalo sa jej vyše 300-tisíc kusov, čo je nesporne úspech. Prišiel čas na obnovu. Vpredu aj vzadu je nový nárazník a nové sú aj full-LED svetlomety - už od základnej výbavy, ale bez matrixu -, automat len prepína medzi stretávacími a diaľkovými. Ateca narástla do dĺžky o 18 mm práve pre iné tvary nárazníkov. Zadné svetlá majú atraktívnejšiu grafiku, nápis Ateca je vyhotovený písaným písmom, v nárazníku pribudli simulované koncovky výfukov. Dizajn sa čiastočne priblížil dizajnu väčšieho modelu Tarraco.

S novým stupňom výbavy

Novinkou je výbava Xpe­rience s čiernymi nárazníkmi, s obkladmi prahov a lemov blatníkov. V kabíne boli modifikované obklady dverí s prešívaním, sedadlá sú čalúnené novými materiálmi, volant má iný, kožený poťah.

Digitálny kokpit pozostáva z 10,25-palcového displeja s vysokým rozlíšením prístrojového panela a z 9,2-palcového dotykového displeja infotainmentu. Novým prvkom sú dva osvetlené USB-C porty. Hlasové ovládanie, ktoré sa aktivuje španielskym „Hola!“ (týmto pozdravom vás nová Ateca víta aj projekciou na vozovke pri otvorených dverách), lepšie rozumie bežnej reči.

Svoje zariadenie môžete pripojiť cez bluetooth alebo WLAN. Integrovaná e-SIM karta zabezpečí, že auto je neustále online. Systém Seat Connect je bezplatný počas prvého roka bez ohľadu na výbavu.

Všetko máte pod palcom

S príslušnou aplikáciou Seat Connect vo svojom telefóne budete informovaní o stave auta (zamknutie, poloha, zabezpečenie, svetlá a podobne), takisto môžete sledovať, či auto neopustilo definovanú oblasť, ak ho používa niekto iný, alebo zapnúť výstražné znamenie pre ľahšie nájdenie auta na preplnenom parkovisku.

Celý ekosystém je otvorený a v budúcnosti sa bude rozširovať. Rozšírili sa aj asistenčné systémy. V modernizovanej Atece je asistent nárazu, adaptívny tempomat s predvídaním (využíva kamery aj GPS súradnice), čiastočná automatizovaná jazda, asistent pri vyparkovaní (sleduje premávku aj po stranách, keď opúšťate parkovacie miesto).

Čiastočne automatizovaná jazda (Travel Assist) využíva informácie z radaru a kamier Lane

Assist na udržiavanie v jazdnom pruhu. Systém drží auto uprostred jazdného pruhu, prispôsobuje sa rýchlosti premávky, a to až do rýchlosti 210 km/h.

Z dôvodu legislatívy musí mať vodič aspoň jednu ruku na volante. Ak ju dá dolu na dlhšie ako 15 sekúnd, zapne sa výstraha, krátky brzdný impulz trhne vozidlom, a  keď vodič ani tak neberie volant do rúk, auto sa zastaví a spustí núdzové volanie, napríklad pre prípad, že vodič mal infarkt.

Najvyšší výkon aj cena

Pod kapotou sme mali najsilnejší benzínový motor 2,0 TSI s výkonom 190 koní, ktorý sa kombinuje so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou a s pohonom všetkých kolies 4Drive.

Najvyššie technické možnosti sa podpísali pod cenu 26 300 eur (testovaný exemplár s bohatou doplnkovou výbavou stál až 34 709 eur). Ateca s dvojlitrom jazdí skutočne dynamicky, vďaka pohonu 4Drive nie je problém preniesť 320 Nm na podložku a 7-stupňový automat sa celkom snaží nezaostávať.

Viac FOTO plus naše hodnotenie Seat Ateca v GALÉRII >>

Obratný, svižný, ale trochu smädný. Takmer osem litrov (7,9) sa nám zdá dosť, a to výrobca udáva dokonca 8,2 až 8,7 l/100 km. Stojí to za tú zábavu? To sa už musí rozhodnúť záujemca. Pohon 4Drive sa kombinuje so silnejším motorom, takže milovníci 4x4 nemajú na výber.