Čierna maska, čierne kolesá, čierne zrkadlá - tu sa niekto vyparádil ako Zorro pomstiteľ. V kombinácii s výraznou červenou vyzerá Karoq Sportline skoro ako Kodiaq RS. Štýlové 19-palcové kolesá (za príplatok 498 eur, štandard sú osemnástky) a športová karoséria so zadným difúzorom síce majú istý vplyv na jazdu, ale v prvom rade ide o vzhľad, čo potvrdzuje aj zdobený interiér s hliníkovými pedálmi, so športovými sedadlami s integrovanými hlavovými opierkami alebo volant v perforovanej koži.

Za volantom sa cítime skutočne dobre, športové sedadlá s vyvýšenými bočnicami sú skôr pohodlné ako tvrdé a čierny strop dodáva atmosfére zvláštne tajomný nádych. Tam, kde má väčší Kodiaq Sportline alcantaru, dodáva Karoq Sportline „len“ prešívanú látku, takže dojem jemnej plyšovosti chýba. Virtuálny kokpit - čiže digitálny prístrojový panel za príplatok 426 eur - má dostatočné možnosti individualizácie a hlavne super vyzerá. Vďaka LTE modulu a WLAN hotspotu môžete byť stále online.

Tri motory na výber

Dvojlitrový diesel s výkonom 150 alebo 190 koní, benzínový 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 150 koní alebo benzínový dvojliter s výkonom 190 koní, čo bol aj náš prípad. Najvýkonnejší benzínový pohon sa spája výlučne so sedemstupňovou dvojspojkovou samočinnou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.

Bez ohľadu, aký motor si vyberiete, dostanete do Sport­linu balíček hračiek ako adaptívny tempomat, full LED hlavné svetlomety, navigáciu Amundsen a 8-palcový displej, bezkľúčový vstup a štartovanie, elektrické otváranie kufra aj s možnosťou otvárania nohou a ďalšie. Výbava auta je dobrá, čo zodpovedá cene 32 860 eur.

Stláčame štartovacie tlačidlo: Tlačidlo je na stĺpiku riadenia a 2,0 TSI sa rozbieha s nezameniteľným vrčaním. Pri jazde sa upokojuje a svižne reaguje na plynový pedál. Krásna reakcia, jemne vyladené riadenie, trochu drsnejšie pruženie s veľkými a ťažkými kolesami, príjemný nárast zrýchlenia. Na stovke sme za 7,3 sekundy, čo robí z tohto Karoqa „najrýchlonohejšieho“ v ponuke. Je doslova dychtivý po dynamickejšom zaobchádzaní.

Veľké kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami znemožňujú plavnejšiu jazdu po našich zlých cestách a hlučnosť od podvozka je pri tichom motore nepríjemná. Na betónových cestách je to najzreteľnejšie. Ešteže tu máme príplatkový adaptívny podvozok s voľbou jazdného profilu a progresívnym riadením za 772 eur (berte to za tú cenu!), ktorý dokáže jemne zmierniť tvrdší prejav kolies.

Škoda Koraq Sportline
Škoda Koraq Sportline
Zdroj: Plus 7 dní

Dobrý rodinný sluha

Karoq Sportline je so svojou veľkou kabínou a kufrom s objemom 521 litov správne rodinné auto, v ktorom si aj vodič môže užiť trochu dynamickej zábavy. Nie je to síce žiadne RS, ktoré Karoq na rozdiel od Kodiaqa nemá v ponuke, ale vyzerá rovnako dobre.

Vďaka pohonu všetkých kolies a režimu offroad by ste si mohli trúfnuť aj do stredne ťažkého terénu, ak by ste mali lepšie obutie. Po aktivácii režimu offroad sa všetky asistenčné systémy prepnú do špeciálneho nastavenia vhodného na jazdu do terénu, čím podporia rozjazd, trakciu, brzdenie a zjazd zo strmého svahu. Po prekročení rýchlosti 30 km/h sa režim samočinne vypne.

Sportline však nie je primárne určený do terénu, to nemusíme pripomínať, na to je verzia Scout. Ešte by sme si ošúchali prahové nadstavce alebo dizajnové disky. Pri jazde po cestách dosahujeme spotrebu 8,7 l/100 km, čo sa tesne zmestí do rozsahu, ktorý uvádza výrobca v rámci kombinovanej spotreby 7,6 až 8,8 l/100 km.

Mimo mesta spotreba klesla na 7,9, v meste sa ustálila
na deviatich. Vyšší výkon niečo stojí, ale napríklad pri dlhej diaľničnej jazde sa dá spotreba stiahnuť na sedem litrov, čo je vcelku výnimočné.