Tip na článok
Originálny: Auto sa od konkurencie na prvý pohľad odlišuje výraznou prednou maskou, dobre vyzerá aj ochranné oplastovanie.

AUTOTEST Hra na SUV: Citroën C3 Aircross dobre vyzerá, má originálny interiér, ale je to typický mestský crossover

Ak sa dnes nejakému automobilovému segmentu darí, sú to vozidlá kategórie SUV.

Preto sú touto skratkou dnes výrobcovia ochotní označiť prakticky čokoľvek. Z televíznej reklamy sme sa dozvedeli, že do kategórie SUV patrí už aj miniatúrny Ignis, tak prečo by jej súčasťou nemohol byť aj nástupca rodinne ladeného Picassa.

Hra so slovíčkami

No nemohol - napríklad preto, že s dĺžkou 4,15 metra, rázvorom 2,6 metra a bez možnosti pohonu 4x4 je to jednoducho typický mestský crossover. Spomínaný Ignis, aj keď je menší, pohon 4x4 ponúka.

S modelom C3 Aircross sme sa prvýkrát bližšie zoznámili minulý rok na Korzike, teraz sme si na ňom zajazdili dlhšie. Dojmy z dizajnu sú rovnaké - Citroën to v tomto smere vie, auto má charizmu. Predná maska s úzkymi LED svetlami vyzerá dobre, pod nimi sú oddelené masívne hlavné svetlá. Interiér je hravý, inšpirovaný Cactusom. Auto má z pohľadu vodiča až neprirodzene vysoký posed a pomerne vysoko položenú nakladaciu hranu, inak by sme ergonómii nemali priveľmi čo vyčítať.

Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross
Plus 7 dní

Úsporný diesel

Pod kapotou sme mali naftový motor s výkonom tesne pod 100-koňovou hranicou. Pre tento model päťstupňová prevodovka s pomerne dlhými prevodmi síce stačí, privítali by sme však šesťstupňový manuál, prospelo by to dynamike. C3 Aircross je v podstate rodinné auto, nejakú extra športovú jazdu odeň čakať nemožno, tak­isto radenie a riadenie zodpovedajú autu, s ktorým sa bude jazdiť skôr pohodovo. Podvozok je mäkší, prejazd cez priečne nerovnosti v aute však dosť cítiť. Spotreba je v pohode, dlhodobý priemer by nemal byť problém udržiavať pod 5,5-litrovou hranicou.

Pohon 4x4 čiastočne supluje systém Grip Control, ktorý cieleným pribrzďovaním predných kolies zlepšuje trakciu. V niečom pomôže, no príplatkových 700, respektíve 600 eur by sme možno investovali skôr do iných prvkov výbavy.

VIDEO Plus 7 Dní