Francúzi pokračujú v hre s detailmi. Nechýbajú nové svetelné podpisy vpredu a vzadu ani nanovo navrhnuté 18-palcové zliatinové disky. C5 Aircross má svetlú výšku 230 mm, vďaka čomu má dobrú priechodnosť, ale v ponuke nie je nikdy s pohonom všetkých kolies. Po face­lifte vyzerá mužnejšie, hlavne vďaka drsnejšej maske.

Pribudli mačacie labky

Pokiaľ ide o interiér, aj ten sa vylepšil. Nanovo čalúnené sedadlá Advanced Comfort sú na želanie vybavené masážnou funkciou, ktorá sľubuje dobrý komfort na dlhé vzdialenosti. Obzvlášť sa nám páčil masážny režim mačacie labky. Nový 10-palcový dotykový displej prišiel z modelu C4, jeho poloha, ktorá mierne vy­čnieva nad horný obrys palubnej dosky, je výhodná.

Pohon plugin hybridnej verzie zabezpečuje kombinácia spaľovacieho a elektrického motora. Benzínový so zdvihovým objemom 1 598 cm3 a s výkonom 133 kW (181 k) dopĺňa elektromotor s výkonom 81 kW (110 k). Toto vozidlo disponuje kombinovaným výkonom na úrovni 166 kW (225 k). Sila motora sa výhradne na predné kolesá prenáša pomocou 8-stupňovej automatickej prevodovky, ktorá funguje hladko, plynulo. No občas trochu menej svižne, to musíme priznať. Odvádza však dosť dobrú prácu pri prepínaní medzi elektrickým a benzínovým pohonom.

C5 Aircross ponúka tri jazdné režimy. V športovom je citeľne tuhšie riadenie, v hybridnom si vozidlo samo koriguje, ktorý motor chce využívať. V tomto ohľade sa elektromotor pripájal často. Tretí režim je čisto elektrický a výrobca udáva dojazd približne 55 km pri plne nabitom akumulátore s kapacitou 13,2 kWh. Reálne sa dá prejsť okolo 45 kilometrov.

V zápche je ako ryba vo vode

Po vybití akumulátora prejde auto do hybridného režimu, v ktorom sa dá jazdiť v rámci mesta s minimálnou spotrebou okolo piatich litrov. Na diaľnici však akumulátor rýchlo vybíjame a spotreba paliva stúpne až na 8,8 l/100 km. Podľa štatistiky, ktorú auto ponúka, bola priemerná spotreba 4,6 kWh a 5,2 l benzínu na 100 km. Aj s vybitou batériou si C5 Aircross pomáha hybridným režimom jazdy pri pomalom posúvaní v zápche. Tam sa cíti ako ryba vo vode. Spotreba v zápche je 3,2 l/100 km.

Ale nielen mesto je jeho revírom. Aircross bol relaxačný spoločník aj na dlhé vzdialenosti. Veľa z toho spôsobil komfortný zážitok z jazdy, ktorá vychádza z kombinácie vynikajúcej zvukovej izolácie, dobrej viditeľnosti, tlmičov pruženia s pro­gresívnymi hydraulickými dorazmi a sedadiel Advanced Comfort. Všeobecné uvoľnené správanie Aircrossu vás privedie k príjemnému jazdnému zážitku bez nervozity.

Podvozok robí dobrú prácu v meste pri žehlení najhorších nedokonalostí na ceste. Slabým miestom zostávajú priečne nerovnosti s vyššou frekvenciou, kde progresívne hydraulické dorazy narazia na limity svojich možností.

Priplatiť sa oplatí

Výbava v podobe zosilnenej palubnej jednofázovej nabíjačky 7,4 kW je rozhodne dobrou investíciou. Z wallboxu (32 A) sa nabije za dve hodiny. Pri obyčajnej domácej zásuvke (8 A) to trvá približne 7 hodín a 25 minút. Aircross tak plní dôležitú podmienku plugin hybridov, aby boli schopné nabiť sa na 100 percent aj pri pomalom nabíjaní v noci. Garáž s wallboxom by u majiteľa tohto auta nemala chýbať.

FOTO V GALÉRII

V kabíne je slušný priestor pre štyroch dospelých, a hoci sa potrápite s batožinovým priestorom, kam sa musela zmestiť aj technológia PHEV, kapacita je stále 460 litrov - s priestorom pod podlahou na nabíjacie káble. Jeho hlavnou prednosťou zostáva komfort, mäkkosť a pohodlie. Napriek výkonu 225 koní to nie je auto na športové zážitky.

Naše hodnotenie

Veľmi komfortné auto so širokým rozptylom spotreby podľa režimu jazdy. Tak ako každý plugin hybrid, aj tento potrebuje neustále nabíjanie. Jazda len na benzín je neefektívna. Dobre sa cíti najmä v meste.

Text: Michal Bednár