Čo sa na Citroëne C3 Aircross po facelifte zmenilo? Na prvý pohľad je zrejmé, že malý francúzsky crossover má inú prednú časť. Maska chladiča dostala drsnejší výraz s hrubšími vertikálnymi lamelami, pribudla pochrómovaná lišta. LED svetlá majú iný, štíhlejší tvar, zmizol farebný ovál so svetlami. Inak je tvarovaná spodná časť pri nárazníku. Zadná časť karosérie zostala úplne bez zmien. Sedadlá majú nové čalúnenie Metropolitan Graphite (na výber sú štyri dizajny sedadiel) - čierna umelá koža v kombinácii so sivou látkou a s béžovým pruhom v hornej časti operadiel. Sivý textilný pruh je aj na palubnej doske. Sedadlá Advanced Comfort majú špeciálnu 15-milimetrovú penu s vysokou hustotou, ktorá lepšie a komfortnejšie podoprie na dlhších cestách. Stále však chýba výraznejšie bočné držanie, ktoré by sa pri vyšších náklonoch v zákrutách zišlo. Údaje odčítavame z displeja, ktorý je umiestnený na inak celkom analógovom prístrojovom paneli, čo už dnes nie je obvyklé. K dispozícii je nový deväťpalcový dotykový displej s lepšou kvalitou obrazu a prehľadnejšou grafikou aj so zlepšenou konektivitou cez Apple CarPlay a Android Au­to. Pribudla indukčná nabíjačka smartfónov. Počas jazdy zapadáme do mäkkého čalúnenia sedadiel.

Bezpečnosť aj individualita

Crossover ​​​​​​môže byť vybavený až dvanástimi asistenčnými systémami riadenia na zvýšenie bezpečnosti a pohodlia na cestách. Možnosti personalizácie exteriéru boli prepracované tiež, a tak je v ponuke 70 kombinácií. Sedem farieb karosérie, štyri dekoratívne farebné balíky a dve farby strechy. Nové sú aj dekorácie zadných bočných okien za stĺpikom C. Náš testovaný exemplár má sivú farbu kaki (novinka v ponuke), bielu strechu a biely balíček doplnkov ako zrkadlá, zadné bočné okno či aplikácie v prednom nárazníku. Navyše 17-palcové disky z ľahkej zliatiny origami s výbrusom. Aircross má dostatočne veľký priestor kabíny pre dospelých cestujúcich. Hlavne s dostatkom miesta na nohy cestujúcich na zadných sedadlách a miestom nad hlavou. Ponúka slušnú variabilitu vďaka zadnej delenej lavici. Tá sa skladá z dvoch samostatne posuvných častí, pričom možno sklopiť ich operadlá. V kombinácii so sklopným sedadlom spolujazdca sa dá získať úložná plocha s dĺžkou až 2,4 metra na prepravu garniže. Stredová konzola dostala veľký odkladací priestor, ktorý sa dá zatvoriť roletkou. Batožinový priestor možno posunutím zadnej lavice zväčšiť zo 410 na 520 litrov alebo so sklopenými zadnými sedadlami až na 1 289 litrov.

Príjemný spoločník

Na malom Aircrosse sme si už pred faceliftom cenili mäkké pruženie, dobré pohlcovanie nerovností a nenápadne pracujúci trojvalcový motor. Turbobenzín s výkonom 130 koní sa točí zvlášť radostne, krútiaci moment 230 Nm je hneď na predných kolesách. Páka šesťstupňovej automatickej prevodovky nemá práve jednoduchú kulisu a jej charakter je skôr zádumčivo ospalý. Aby sme 1 280-kilogramové auto držali v šprinte, potrebujeme trochu tlačiť na otáčky. Ale vôbec sa to nepretavilo do jeho pažravosti. Naopak, po troch týždňoch testovania sa začína údaj o spotrebe päťkou. A na diaľnici to nebolo oveľa horšie, tam si odpil 6,1 litra. Pritom sa nekonala žiadna elektrifikácia a hybridizácia, čo je v poslednom čase skôr výnimočné. Zdá sa, že 1,2-litrový trojvalec vydrží v službe až do súmraku éry spaľovacích motorov.

FOTO testovaného modelu plus naše hodnotenie v GALÉRII

Základná cena novinky sa pri 110-koňovom motore s manuálnou prevodovkou začína na hodnote 15 490 eur, v akcii za 14 990 eur. Výkonnejší benzínový derivát, ktorý sa dodáva len s automatom, stojí 17 490 eur a výkonnejší diesel 18 490 eur. C3 Aircross sa predáva od roku 2017 a za tých päť rokov sa ho už celosvetovo predalo 330-tisíc kusov. Po facelifte má reálnu šancu udržať predaje na vysokých číslach.

TEXT: MICHAL BEDNÁR