Hoci na Slovensku nie je model Camry príliš známy, ide už o jeho ôsmu generáciu. Prvá prišla na trh v roku 1982 a napriek svojej hranatej karosérii sa mohla pochváliť veľmi dobrým koeficientom aerodynamického odporu. V našich končinách bola populárna najmä tretia generácia (1991 - 1997) aj piata (2001 - 2006), ktorá bola posledná predávaná na starom kontinente. Pritom v USA patril model Camry medzi najpredávanejšie vozidlá vôbec.

Ako Lexus, len za menej

Dnes teda prichádza na náš trh ôsma generácia, ktorá ponúka iba jeden jediný pohon - hybridný, založený na veľkom 2,5-litrovom štvorvalci doplnenom o elektromotor a s celkovým výkonom hybridného systému 218 koní. Výrobca udáva priemernú spotrebu

4,3 l/100 km. Veľká japonská limuzína vznikla ako partnerský projekt s prestížnym Lexusom ES. Majú podobné rozmery, rovnaký pohon aj bočnú líniu karosérie.

Ako prvú si po nasadnutí všimnete asi veľkú prednú kapotu, ktorá dodáva človeku pocit prestíže. Zároveň upúta komfortné nastupovanie, je to taký „americký štýl“. Privítajú vás mimoriadne pohodlné široké sedadlá, ktoré sú skutočne rozľahlé. Aj vzadu je viac priestoru, než ste zvyknutí.

Camry je zástupca kategórie limuzín, ktorá už dnes, žiaľ, pomaly vymiera. Všetci predsa chcú SUV! Áno, chápeme to - ak máte chatu alebo rodinný dom kdesi na kopci, kúpte si SUV s pohonom 4x4. Napokon, v zime, keď napadne sneh, sa to hodí. V každom inom prípade by vám však pohon len prednej nápravy mal postačiť.

Oproti spomínanému súrodeneckému modelu Lexus ES je prístrojová doska v Camry o čosi menej luxusná. Displej navigácie je však aj tu pekný, veľký, nájdete i klasické tlačidlá, nielen nepraktické dotykové plôšky - magnety na odtlačky. Prekvapila nás klasická mechanika na prehrávanie CD diskov - to sa nám páči. Rovnako ako veľký ovládač hlasitosti a prehľadná prístrojová doska. Koža aj drevo vyzerajú fajn, aj keď nie vždy sú pravé. Keďže na test sme nemali najvyššiu verziu s balíkom VIP, zadné sedadlá sa nedali nastavovať. Balík Business však na palube našej „lode“ bol, takže sme si mohli užívať kožené poťahy sedadiel s vetraním, vyhrievaním aj elektrickým nastavovaním až v ôsmich smeroch. Miesta je tu v každom smere na rozdávanie, rovnako odkladacích priestorov. O vzduch čistejší než vonku sa na palube japonskej limuzíny postará duálna klimatizácia s technológiou Nanoe - tá vzduch hydratuje a zároveň vyčistí.

Pružný hybrid

Na hybridné pohony od Toyoty sme už dlhšie zvyknutí. Ich rozbeh býva pomerne vlažný, systém najskôr uprednostňuje elektromotor, ku ktorému pripája benzínový agregát až neskôr, alebo v prípade prudkého stlačenia plynového pedála okamžite. V Toyote Camry nás však prekvapil nečakane dynamický ťah hybridného pohonu, a to v každej situácii. Keď sa veľký atmosférický 2,5-litrový štvorvalec v spojení s elektromotorom prebudí a keď spoločne zatiahnu, výkon takmer 220 koní pôsobí skutočne veľmi dominantne. Automatická prevodovka e-CVT pritom pracuje skvelo, akceleruje takmer ako klasický manuál, elasticita je na vysokej úrovni, aspoň pocitovo. A pritom aj spotreba je vynikajúca. Dostali sme sa na

4,6 l/100 km. Super! Neboli v tom síce obsiahnuté mnohé diaľničné kilometre, keďže väčšinou sme jazdili v meste a po „okreskách“, ale aj tak ide o parádny údaj.