Verzia s výkonom 130 koní sa kombinuje iba s automatickou prevodovkou EAT8. My sme ju dostali na skúšku vo vrcholnej výbave GT Line, ktorá sa vyznačuje vizuálnou agresívnosťou s čiernymi doplnkami na zrkadlách, v okolí okien či na streche a spojleri. Náš kus však bol lakovaný v čiernej farbe ónyx kompletne, takže výrazové nuansy sa hľadali ťažšie, ale matný chróm na maske je dobrým rozlišovacím znakom. Čierna „dvetisícosmičke“ pristane.

Overený recept

V interiéri využíva Peugeot známy recept s malým volantom, veľkým displejom, digitálnym prístrojovým panelom a klaviatúrou klimatizácie vy­čnievajúcou do priestoru. Zvláštnosťou prístrojového panelu je jeho strieška s mohutným plastovým lemom, ktorý nám pripomína volant zo sci-fi filmu.

Ešte zvláštnejšia je 3D projekcia. Časť prvkov je zobrazená na zadnej stene a druhá časť premietnutá na predné sklo. V spojení s ich animáciou je to už skutočné sci-fi, ale vôbec nie rušivé. Trochu pripomína hologram. Problémom zostáva komplikované menu s mätúcou štruktúrou podmenu.

Ambientné LED osvetlenie interiéru môže meniť svoju farebnosť. Na výber je osem farieb. Sedempalcový stredový displej môžete za príplatok 750 eur zameniť za 10-palcový. Výhodou je, že jeden USB port je štandard typu A a druhý typu C, takže nepotrebujete adaptér.

Vzadu je viac miesta ako pri predchodcovi (do výšky 180 cm je to v poriadku), na rozdiel od Renaultu Captur chýba posuvná lavica. Nad hlavou máme viac miesta ako v DS3. Vodič sedí nižšie, ako je obvyklé pri iných SUV.

PÔSOBÍ ROBUSTNE Svetlá výška 160 milimetrov, bohaté plastové chrániče dotvárajú robustný vzhľad „dvetisícosmičky“.
PÔSOBÍ ROBUSTNE Svetlá výška 160 milimetrov, bohaté plastové chrániče dotvárajú robustný vzhľad „dvetisícosmičky“.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Nafta je diskrétna

V porovnaní s benzínovými motormi nemáme nevýhodu trojvalcového zvukového prejavu. Diesel má síce svoj hlučný charakter, ale vďaka vyváženosti štyroch valcov je paradoxne diskrétnejší než benzínové verzie. Rovnako výkonný 130-koňový benzínový motor dáva „dvetisícosmičke“ lepšiu dynamiku než náš diesel, ktorý má aj vyššiu hmotnosť a slabšiu obratnosť.

Osemstupňový automat (japonský Aisin) je príjemne plynulý, nerušivý a výkon na predné kolesá posiela bez zdržania. Podvozok je naladený komfortne, pruženie a tlmenie pohlcuje nerovnosti príkladne. Dobrou správou je hodnota nameranej spo­treby: 5,5 l/100 km. Všetko, čo má výkon 130 koní a jeho spotreba sa začína päťkou, považujeme za extra úsporné. Pri ekonomickej jazde mimo mesta a diaľnice sme sa dostali na 4,9 litra.

Naftu možno stále kritizovať, ale pre diaľkovú jazdu niet zatiaľ nič lepšie. Navyše - emisie CO2 má motor BlueHDi len na úrovni 100 g/km, čiže hlboko pod pokutovanou úrovňou (126 g/km). Vzhľadom na nízku spotrebu neprekáža ani relatívne malá palivová nádrž s objemom 41 litrov. S našou testovacou spotrebou by sme prešli na jedno natankovanie až 745 kilometrov.

Cenník „dvetisícosmičky“ sa začína na 15 490 eurách, s výkonným naftovým motorom a automatickou prevodovkou sa posunie cena na 21 890 eur, s výbavou GT Line to je za 23 390 eur.