Facelift sa zameral v interiéri na jednu vec, ktorú nazývajú Touch Pro Duo: dvojicu dotykových displejov nad sebou na stredovej konzole. Prístrojový panel má 12,3-palcovú uhlopriečku, hlavný displej infotainmentu 10,2-palca a pod ním je menší displej pre klimatizáciu a ovládanie funkcií sedadiel.

Quattro namiesto duo

A ešte tu pribudol displej namiesto vnútorného spätného zrkadla, takže spolu sú tu štyri displeje - preto celkom nerozumieme názvu Duo. „Zrkadlo“ poskytuje široké zorné pole, ale nám stále v týchto displejoch chýba stereoskopické videnie. Jednoducho je to príliš 2D a ani pohyb hlavou nezmení uhol, pod ktorým vidíte auto idúce vzadu.

Inak sa kabína nezlepšila, len materiálová skladba je kvalitnejšia. Červený interiér v našom exemplári púta zrak, úzky priestor vedľa širokého stredového tunela neposkytuje veľa miesta na rozťahovanie. Posed je nízky, spodná poloha sedadiel je „podlahová“ a sedí sa s vystretými nohami, na čo sme pri záplave SUV pomaly zabudli. Nový je volant, ktorý vyzerá nádherne, a otočný volič prevodov bol nahradený klasickou voliacou pákou automatickej prevodovky.

Ostrý konkurent BMW

Na test sme mali štvorvalcový naftový motor Ingenium s výkonom 180 koní a krútiacim momentom 430 Nm, čo je agregát na úrovni BMW 320d, ale Jaguar je v reáli oveľa pomalší. Diesel je spárovaný s osemstupňovou prevodovkou ZF, ktorú môžete ovládať aj peknými kovovými pádlami pod volantom.

Pri pokojnej jazde nepočujeme v kabíne žiadny dieselový hluk, aerodynamická hlučnosť aj zvuky od podvozka sú príkladne odizolované. Pri jazde v režime eco drží prevodovka vyšší prevodový stupeň prehnane dlho, obvykle to s nervami nevydržíme a podtočenému motoru uľavíme stlačením pádla pod volantom. Stačí však prepnúť na dynamický režim a prevodovka je odrazu živá ako srnka.

Náš testovací týždenný priemer sa ustálil na spotrebe 5,3 l/ 100 km, v meste stúpla spotreba na 7,9 litra, na diaľnici pri tempomatových 130 km/h motor točí 1 900 otáčok za minútu a konzumuje 6,5  litra nafty na 100 kilometrov. Škoda, že v režime eco nedokáže plachtiť, tento režim by ubral zo spotreby ešte viac. A cena? Jaguar je lacnejší ako porovnateľné BMW, ale nie v základe, až po zohľadnení extra doplnkov.