Technológie pohonu, rekuperácie a nabíjania sú pokročilé, ale v interiéri to vyzerá jednoducho. Zámerne jednoducho. Všetky zobrazované údaje sú prehľadné, odstránené boli všetky rušivé vizuálne prvky. Opel tomu hovorí, že vytvoril digitálne detoxikované prostredie, ktoré umožňuje hladké ovládanie vozidla, ktoré je naozaj jednoduché s minimom ovládacích prvkov. Elektronické komponenty vzadu trocha zmenšujú batožinový priestor (310-litrový ku­for je menší, než má Mokka s benzínovým motorom, ale stále prekonáva 267-litrový z Corsy-e), vpredu je však dostatok miesta pre dvoch dospelých, dve deti na zadnom sedadle a hromadné nákupy v kufri. Dospelý človek sa vzadu cíti stiesnene, hlavne na kolená nie je miesta nazvyš.

Ideálne do mesta

V meste môžete naplno vy­užiť svoje výhody s lokálne bezemisnou prevádzkou, takmer bezhlučnou jazdou a prudkým zrýchlením pri rozjazde na semafore. Údaje o výkone naznačujú, že Mokka-e nie je športovec, ale s 260 newtonmetrami, ktoré sa naplno prejavujú od prvého momentu, takmer 1,6-tonový Opel šprintuje celkom veselo. Už za 3,4 sekundy je na tachometri 50 km/h, po deviatich sekundách už ide rýchlosťou 100 km/h. Na diaľnici sa ešte trochu vytiahne na 150 km/h, ale potom už je koniec. Veľká rýchlosť sa odporúča len na predbiehanie, pretože inak sa energetická náročnosť rýchlo šplhá k špičkovým hodnotám. V teste však nameriame len 21,7 kWh na 100 kilometrov pri zmiešanom štýle jazdy a bez zaradenej diaľnice len 13,5 kWh/100 km (výrobca udáva podľa WLTP: 17,8 - 17,4). To je už medzi elektrickými autami špičkovo nízka hodnota, za ktorú Mokka-e vďačí nízkej hmotnosti. Iste, akumulátor s kapacitou 50 kWh nie je najväčší, ale auto nepreťažuje ani nedvíha cenu do nebeských výšin. Dojazd v teste? 275 kilometrov. To sa nám zdalo trochu málo, ale objavili sme tlačidlo eco. Zázračné tlačidlo. Po aktivovaní tohto úsporného režimu sa výkon 100 kW (136 k) zmení na 60 kW (82 k) a krútiaci moment 260 Nm klesne na 220 Nm. Z rýchlonohého mestského bežca sa stane pomalé presúvadlo. V zápche si to ani nevšimnete, ale na okresných cestách a výpadovkách je to citeľné. Lenže eco je eko. Niečo musíme obetovať na oltár zelených bôžikov. Aj klimatizácia sa prepne do úsporného režimu, a tak ju vypneme. Tečie z nás pot, ale na displeji dojazdu svieti 316 km! Výrobca udáva maximum 318 - 324 km. Dá sa to dosiahnuť, ale...

Za koľko?

Na verejnej nabíjačke s výkonom 100 kW nabijeme akumulátor na 80 percent za pol hodiny. V nástennom trojfázovom boxe čerpá výkonom 11 kW a nabije sa úplne za päť hodín a 15 minút. Pri jednofázovom nabíjaní to potrvá pri výkone 7,4 kW asi sedem a pol hodiny. To sú hodnoty mierne lepšie, ako je priemer. Základná cena Mokky-e je 30 790 eur. Keďže ju vidíme skôr v úlohe druhého auta do rodiny, nie je to málo. Opel však k autu teraz dáva aj Opel­ektrikartu nabitú na 10 000 km, čo môže trochu zjemniť šok z ceny. Už základná výbava Edition obsahuje všetko dôležité a je pomerne bohatá. Nie je taká praktická ako Kia e-Niro ani futuristická ako Honda e, ale prináša dobrú voľbu medzi cenovo dostupnejšími elektromobilmi.