Audi e-tron je z hľadiska dĺžky aj rázvoru model niekde na pomedzí menšieho SUV s označením Q5 a veľkej Q7-kou. Keďže ide o elektromobil, cenovo je o niečo vyššie, za e-tron v základnej výbave zaplatíte vyše 81-tisíc eur.

Navonok klasika

Čo za tieto peniaze dostanete? V prvom rade moderné, napriek tomu konvenčne vyzerajúce SUV s pohonom 4x4 a s karosériou bez akýchkoľvek dizajnových výstrelkov. Interiér pôsobí luxusne, nie však futuristicky. Spracovanie materiálov je na vysokej úrovni, nás zaujala rýchlostná páka zabudovaná čiastočne do stredovej opierky a fakt, že okrem kufra vzadu s objemom vyše 600 litrov máte predný 55-litrový, ideálny na dobíjacie káble.

Podstatnejšie zmeny sa týkajú konštrukcie. Auto má medzi nápravami uložené li-ion batérie s kapacitou 95 kWh. To je veľmi slušná hodnota, v menšom elektromobile by vám postačila na prejdenie vyše 600 kilometrov. Audi e-tron je však veľké, a teda pomerne ťažké, váži približne 2,5 tony, čo sa zákonite prejavuje na spotrebe. Kombinovaná je po­dľa cyklu WLTP medzi 22 až 26 kWh na 100 kilometrov. My sme jazdili prevažne v ekorežime, pričom v meste, kde je elektromobil najefektívnejší, sme odjazdili nanajvýš tretinu kilometrov, zvyšok na diaľnici a okreskách, rýchlosťami prevažne od 90 do 120 km/h. Po necelých 700 odjazdených kilometroch sme dosiahli spotrebu na hornej hranici deklarovaného priemeru, čo je po­dľa nás super. Odjazdiť 400 kilometrov na jedno nabitie a bez extrémneho šetrenia sa dá.

Audi E-tron
Audi E-tron
Zdroj: Plus 7 Dní

Dynamické

V elektromobile máte maximálny krútiaci moment k dispozícii takmer okamžite, takže dynamika auta je nadpriemerná. V konečnom dôsledku - maximálny výkon (s funkciou overboost) na úrovni 300 kW v kombinácii s krútiacim momentom 664 Nm má sám osebe dostatočnú výpovednú hodnotu. Pod výborné jazdné vlastnosti sa vďaka 700-kilogramovým batériám medzi nápravami podpisuje aj nízke ťažisko a rozloženie hmotnosti v pomere 50 : 50.

Zaujímavým zážitkom bola jazda s príplatkovými kamerami namiesto spätných zrkadiel. Za túto vymoženosť zaplatíte približne 1 800 eur. Obraz z kamier vidíte na displejoch vo výplni dverí, sú, samozrejme, umiestnené o niečo nižšie, než by ste očakávali obraz z klasických spätných zrkadiel. Cez deň sú použiteľné veľmi dobre, kamery si dokonca môžete čiastočne natočiť. Problémom je cúvanie, pretože cez displeje prakticky nemožno odhadnúť vzdialenosť objektov za autom.

Tu vám však pomôže stredový displej a parkovacie senzory. V noci je to o niečo horšie, ľavý displej je menej kontrastný než pravý, aby vás svojím jasom pri jazde nerušil. Keďže ide o kamery, na okreskách bez osvetlenia sa cítite trochu neisto, lebo ľavé zrkadlo prirodzene „oslepne“, v pravom vidíte infraobraz. E-tron sa podľa nás svojim konkurentom so spaľovacími motormi bez problémov dokáže  vyrovnať a nemusí sa pritom na nič hrať.