Dizajn malej športovej audinky všetci navôkol chválili, skutočne vyzerá veľmi dobre. Jej cena nie je najnižšia (náš testovaný exemplár stál zhruba 60-tisíc eur), rovnako ani hmotnosť okolo 1 600 kg. Ak si zoberiete, že ide v podstate o najmenšiu limuzínu v ponuke značky, tak sme sa za ostatné roky dostali na celkom zaujímavé hodnoty. Ešte nedávno vážilo 1,6 tony Audi A6, respektíve Audi 100. Všetky vozidlá však medzigeneračne rastú, a tak vzniká priestor na nové, menšie modely.

Virtuálne aj klasické

Interiér je moderný, digitálny, konfigurovateľný. Stredový dotykový displej je pekne zakomponovaný do palubnej dosky. Páčilo sa nám aj samostatné ovládanie duálnej klimatizácie, zostali tu klasické tlačidlá - umne zvolená kombinácia. Audi nešlo vyslovene v stopách súčasného čisto displejového šialenstva bez reálnych ovládačov a s virtuálnym ovládaním. Hranaté tvary nájdete vonku aj vnútri. Potešili nás príjemné poťahy s kombináciou kože a látky, so sivým prešívaním a s nenápadným nápisom quattro pred spolujazdcom. Zaujímavé sú aj výduchy pred vodičom, ktoré obkolesujú prístrojovú dosku, vyzerá to tu takmer ako v stíhačke. Všetko je pekne poruke, spracovanie je v poriadku. Kufor nie je extra veľký, rovnako ani priestor na sedenie vzadu. Ale napokon - ide o kompaktný model.​ Vynikajúce predné sedadlá sú poriadne veľké, majú vysúvateľnú podložku pod kolená a ponúkajú výborné bočné vedenie.

Vystrelí ako z praku

O výkone 310 koní sme sa už zmieňovali. Celkom nás však zarazil iný technický údaj - ten o zrýchlení z nuly na 100 km/h. Parameter 4,8 sekundy je výborný výsledok vzhľadom na to, že ide „len“ o dvojlitrový štvorvalec, hoci poriadne prepĺňaný turbodúchadlom. Celkom iste je nápomocný aj stály pohon 4x4 s tradičným označením quat­tro, ktorý dokáže preniesť výkon efektívne na povrch vozovky. Pekne tuhý podvozok sa dá nastavovať, rovnako aj riadenie, ktoré môže byť pekne tuhé tiež. Nastaviť sa dá aj zvuk motora, samozrejme, umelý, dotvorený pomocou audiosústavy. Výborná je však brzdná sústava. Brzdy sú veľmi dobre dávkovateľné, majú vysoký výkon, naozaj, také dobré sme už dávno v sériovom aute nemali. Automatická prevodovka sa v obyčajnom jazdnom režime D snaží držať čo najnižšie otáčky. Ak vám to prekáža, stačí prepnúť do športového, keď jazdíte na nižšom prevodovom stupni, motor je celkovo živ­ší a reaguje okamžite. Spotreba je vtedy možno o trochu vyššia, ale prepojenie vodiča s pohonným agregátom je omnoho lepšie. Koľko teda spotrebuje? Keď sa trochu vybláznite na okresných cestách, rátajte s deviatkou pred desatinnou čiarkou. Ak sa však trochu posnažíte, môžete bez ťažkostí dosiahnuť aj údaj 7,5 l/100 km.

FOTO testovaného modelu plus naše hodnotenie v GALÉRII

TEXT: MICHAL BEDNÁR