Na dvoch prostredných displejoch (celkovo z piatich na palubnej doske!) je akvárium s rybičkami. Plávajú sem a tam, môžete ich kŕmiť imaginárnou potravou, ku ktorej sa hladne zbiehajú. Načo je to dobré? Malý žart má upokojiť nervy v zápche. Počas jazdy sa zobrazenie akvária z bezpečnostných dôvodov vypína. Zbytočnosť? Možno, ale ukazuje to, s akou láskou k detailom Honda stavala toto malé elektrické auto.

Senzačný retrodizajn

Vzhľad japonského minielektroauta s hladkými plochami, okrúhlymi vyplašenými očkami, so zapustenými kľučkami dverí a s kamerami namiesto zrkadiel udivuje. Aj vo výbave interiéru ukazuje malé auto extra triedu.

Zobrazovacia plocha s vysokým rozlíšením má šírku 1,34 metra. Priamo pred vodičom je displej s uhlopriečkou 8,8 palca, ktorý zobrazuje rýchlosť a dojazd, uprostred sú dva dis­pleje s uhlopriečkou 12,3 palca na navigáciu, multimédiá a rozmanité aplikácie - napríklad akvárium - a po bokoch sú šesťpalcové displeje, ktoré nahradili spätné zrkadlá.

Je tu aj zopár tlačidiel a spínačov, ktoré slúžia klimatizácii, prevodovke, jazdným režimom a parkovacej brzde. Všetko je naaranžované vkusne, na Hondu až príliš prehľadne a vďaka drevenej (imitácia) dekorácii aj príjemne. Miesta je vpredu dosť vďaka vysokej streche, sedadlá sú mäkké a veľmi pohodlné, sedenie je vysoké (630 mm). Vzadu je hlboká lavica vhodná skôr pre deti. Kufor má objem 171 litrov. Len tak-tak na dve príručné batožiny.

So zadným pohonom

Poháňané sú zadné kolesá, a to pomocou elektromotora s výkonom 113 kW (154 koní). Takýto výkon dáva autu s hmotnosťou 1 540 kilogramov slušný odpich. Vďaka polomeru otáčania len 8,6 metra je auto svižné, na parkovisku sa dokáže na jeden šup presunúť z parkovacieho miesta o dve miesta ďalej. Pri slalome je to veľmi zábavné. Dvojramenný volant je príkladne okrúhly, čo je príjemné osvieženie po všelijakých moderných sploštencoch.

Keby tu bola nejaká stredová konzola, napísali by sme, že pod ňou je celá armáda zásuviek. Je tu 12-voltová, 230-voltová, dvakrát USB port (ďalšie dva sú vzadu) a HDMI. Keď si nabíjate telefón, môžete ho zasunúť do textilného vrecka pod portom - vtipné riešenie. Prevodovka je len jednostupňová, stačí si vybrať, či chcete ísť dopredu alebo dozadu. Má aj voľbu silnejšej rekuperácie, vtedy je brzdný efekt systému taký výrazný, že privedie auto až k státiu bez použitia brzdy.

Lítiovo-iónový akumulátor má kapacitu 35,5 kWh. To nie je veľa, ale Honda sa nechce púšťať do pretekov o čo najväčšiu batériu, svoj elektromobil vidí hlavne v mestách, kde by deklarovaný dojazd 222 kilometrov mal stačiť. Maximum, ktoré sme dokázali do akumulátora počas testu „natlačiť“, bolo 196 kilometrov.

FOTO elektronickej Hondy plus naše hodnotenie v GALÉRII

Spotreba elektrickej energie by mala byť podľa výrobcu 17,2 kWh/100 km, my sme dosahovali 16,7 kWh/100 km. Pri nabíjaní jednosmerným prúdom sa akumulátor nabije na 80 percent za 30 minút. Auto zvláda nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 100 kW a striedavým prúdom 6,6 kW. Cena Hondy e Advance je 37 990 eur. V predaji je aj verzia bez označenia Advance, ktorá má výkon 100 kW (136 k) a stojí 34 990 eur.