Tip na článok
Svojský: Swift medzi malými autami vždy patril k tým, ktoré si zakladali na nadštandardných jazdných vlastnostiach - platí to aj pri tomto modeli.

AUTOTEST: Elektromotor s minimálnym výkonom môže v malom aute dávať zmysel, toto auto je toho dôkazom

Testovali sme Suzuki Swift. Čo sme zistili?

Galéria k článku (4 fotografie )
Interiér: Niekomu môže pripadať strohý, je však ergonomicky dobre riešený.
Svetlá: Testované auto bolo v najvyššej výbave GLX, vpredu aj vzadu malo LED svetlá.
Sedenie vzadu: Miesta niet na rozdávanie ani extra cestovný komfort neočakávajte.

Medzi malými a lacnými autami sa modely kombinujúce spaľovací motor a elektromotor prakticky nevyskytujú, u nás ich má v ponuke de facto len Suzuki a Toyota.

Elektromotor ako pomocník

Zatiaľ čo Yaris je plnohodnotný hybrid, testovaný Swift patrí k takzvaným mild hybridom. V ľudskej reči to znamená, že má malý a slabý elektromotor, ktorý sa dobíja iba rekuperáciou a auto ho nemôže využiť na jazdu. Bez spaľovacieho motora sa skrátka ani nepohne. Je to elektrický pomocník, ktorý šetrí palivo pri štarte, spaľovaciemu motoru pomáha pri rozjazde a zrýchľovaní a pri brzdení sa rekuperáciou dobíja jeho li-ion batéria. Pri malom aute, ktorého hmotnosť bez vodiča je výrazne pod jednou tonou, to však dáva zmysel.

SUZUKI SWIFT 1.0 BOOSTERJET SHVS
SUZUKI SWIFT 1.0 BOOSTERJET SHVS
Plus 7 dní

Elektromotor má totiž maximálny krútiaci moment k dispozícii okamžite, a tak výrazne zlepšuje dynamiku pri rozbiehaní, čo naozaj cítiť napríklad pri rozjazdoch z križovatky. A decentná pomoc elektromotora pri akcelerácii sa v konečnom dôsledku prejaví aj na spotrebe - pri približne rovnomernom rozložení najazdených kilometrov medzi mesto, okresky a diaľnice sme skončili takmer presne na päťlitrovom priemere.

Spotreba

Keďže hlavný motor je downsizingový litrový trojvalec s maximálnym výkonom 82 kW, respektíve 112 koní, je - tak ako všetky podobné agregáty - veľmi citlivý na jazdný štýl svojho majiteľa. Reálne sa však s týmto autom podľa nás dá jazdiť s priemerom medzi 4,5 až 5,5 litra, čo je naozaj super.

KONKURENTI
KONKURENTI
Plus 7 dní

Navyše Swift je v meste - aj vďaka tomu, že 5-stupňový manuál nemá nekonečne dlhé prevody - naozaj živý. Jazda v ňom nás vyložene bavila - aj vďaka tvrdšie nastavenému podvozku, čo sa prejavilo dobrou stabilitou. Ak ho však máte na malom aute s krátkym rázvorom, zákonite sa to prejaví zníženým komfortom pri prejazde nerovnosťami, pocítia to najmä cestujúci vzadu.

V kabíne

Pokiaľ ide o interiér, vpredu je dosť miesta, vzadu je to už o niečo horšie, ani kufor v rámci svojej triedy nepatrí k najväčším. Na prvý pohľad možno vyzerá trochu stroho, oživí ho však stredová konzola s výrazným dotykovým displejom, pri ktorom chválime prehľadnosť a intuitívnosť menu.

SUZUKI SWIFT: NAŠE HODNOTENIE.
SUZUKI SWIFT: NAŠE HODNOTENIE.
Plus 7 dní

Nami testovaný hybrid dostanete len v najvyššej výbave, jeho cena aj s metalízou mierne prekročila 15-tisíc eur. Nie je to málo, no v cene je bezkľúčový prístup, navigácia, adaptívny tempomat, cúvacia kamera, automatická klimatizácia, LED svetlá vpredu aj vzadu s automatickým prepínaním diaľkových a stretávacích, 4,2-palcový farebný infodisplej pred vodičom, 16-palcové disky z ľahkých zliatin a silná bezpečnostná výbava.

VIDEO Plus 7 Dní