Hoci sa niekedy označuje ako elektrické dvojča triedy S, v skutočnosti sa líši vo všetkom. Spoločné majú možno len to, že sú to veľké sedany. EQS sa líši už dizajnom. Výrazne plochejšia línia strechy ovplyvňuje nielen estetický vzhľad a aerodynamiku, ale ani nedáva taký pocit priestrannosti vnútri ako trieda S. Majiteľ auta bude väčšinou sedieť za volantom, nie vzadu.

Maximum pohodlia na palube

Napriek tomu platí, že EQS je jedným z najpohodlnejších a najpriestrannejších sedanov súčasnosti na trhu. Podčiarkujú to obrovské sedadlá so širokými možnosťami elektrického nastavovania, s ventiláciou, vyhrievaním (aj lakťových opierok) a množstvom masážnych funkcií spojených s aromatizáciou a ionizáciou vzduchu, ktorý sa čistí v čističke so schopnosťami likvidovať baktérie, vírusy i spóry. Veľký displej Super­screen pred vodičom a spolujazdcom dáva množstvo informácií, ktoré môže na svojej časti sledovať aj spolucestujúci. Náladu dotvára aktívne ambientné podsvietenie. Headup displej zobrazuje na čelné sklo navigáciu a odporúčania jazdných pruhov. Auto samostatne nájde optimálnu trasu jazdy vrátane plánovania zastávok nabíjania, prispôsobenie pohonu aj podvozka (vzduchové odpruženie, adaptívne tlmiče, riadenie všetkých kolies) zvolenému jazdnému programu (eco, comfort, sport, individual). Samozrejme, všetko aj v rámci optimalizácie rekuperácie.

Elektromobil s praktickým dojazdom

Je úžasné, akú zotrvačnosť má auto s hmotnosťou 2,6 tony v režime plachtenia. Podľa normy WLTP možno na jedno nabitie prejsť až 642 km, my sme dokázali v režime eco so spotrebou 20 kWh zvládnuť najviac 540 km. V reálnej premávke s využívaním spotrebičov a s plnohodnotným štýlom jazdy 445 km. Hoci to nie je trieda S, je to určite najšpičkovejší Mercedes súčasnosti.

FOTO V GALÉRII

Naše hodnotenie

EQS je ako nosič technológií, všetky sa nedajú ani vymenovať. Je to prvý elektromobil, v ktorom som nemal na diaľnici stále na mysli dojazd. Nabíjanie na domácej zástrčke je však nekonečné a ráta sa na dni.

Text: Michal Bednár