Hovoria mu síce „nový“ Passat, ale ide len o modernizáciu, ktorú v budúcnosti budeme určite rozlišovať podľa toho, že najviditeľnejšou zmenou je absencia hodiniek na palubnej doske. Menej viditeľných zmien, ale podstatnejších, je oveľa viac.

Po novom Touaregu má už aj Passat k dispozícii za príplatok svetlomety IQ.LIGHT, ktoré oproti štandardným LED svetlometom využívajú informácie z GPS, natočenia kolies a rýchlosti pre optimálne osvetlenie cesty. Nová matrica využíva až 44 modulov a zabraňuje oslneniu nielen protiidúcich áut, ale aj chodcov a cyklistov. Zadné svetlá dostali novú grafiku, v špičkovej verzii tvoria vnútorné prvky šesť malých krídeliek, ktoré sú olemované pásmi koncových svetiel a smeroviek.

V digitálnom svete

Sadáme do nového Passatu. Digitálny kokpit (29,7 cm) sa dá konfigurovať jedným tlačidlom na volante, inak veľa rozdielov nevidíme. Volant je senzorický, to znamená, že reaguje na dotyk. Napríklad pri adaptívnom tempomate - ten má už rozšírené funkcie ako Arteon - stačí jemný dotyk ruky na venci, netreba ním po­otočiť, aby auto „vedelo“, že sa venujete jazde, hoci v automatickom režime.

Tretia generácia infotainmentu - uhlopriečka displeja až 20,3 centimetra - je vďaka integrovanej virtuálnej karte eSIM stále online - musí byť predplatený jeden z troch paušálov -, čo umožňuje využívať množstvo online služieb - tankovanie, reštaurácie, umývanie, parkovanie.

Systém dostal nové menu s vysúvacou lištou, dostupné sú internetové rádiá, hlasové ovládanie „Hi, Volkswagen“, aj keď zatiaľ bez slovenčiny. Na odomkýnanie Passatu sa bude dať používať mobilný telefón.

Jazdí (takmer) sám

Pod kapotou máme 2,0 TDI s výkonom 190 koní, ktorý je sériovo spriahnutý so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Za príplatok je v aute aj pohon všetkých kolies 4Motion. Nemáme však nastaviteľné tlmiče DCC, takže nevyskúšame novinku, ktorou je plynulá regulácia tlmičov - doteraz pracovala len v troch krokoch.

Pri jazde sa viac venujeme elektronickým systémom. V zápche je Passat veľmi komfortný, sám drží stopu, sám riadi aj brzdí, len na rozbeh mu treba dávať impulz nohou na plyne. Prediktívna funkcia tempomatu po­dľa značiek s rýchlostnými limitmi funguje bezchybne a spomalenie pred kruhovým objazdom je bezpečné.

Dôležité je, že asistenty neobťažujú, reagujú citlivo, a keď ich nepotrebujete, dajú sa vypnúť. Po novom sa zásahy bŕzd dajú vďaka elektromechanickému posilňovaču dávkovať jemnejšie. Motor s DSG prevodovkou spolupracuje výborne, agregát je dobre zvukovo utlmený, spotreba je napriek vysokému výkonu nízka, v teste len 6,9 l/100 km. Pre lepší „limuzínový“ pocit by sme prijali DCC. Jazdné vlastnosti sa po update nijako nezmenili, čo je vlastne dobré. Základná cena Passatu po update je 24 660 eur. 

VW Passat 2,0 TDI 4Motion
VW Passat 2,0 TDI 4Motion
Zdroj: Plus 7 dní
VW Passat 2,0 TDI 4Motion
VW Passat 2,0 TDI 4Motion
Zdroj: Plus 7 dní