Nový T-Cross sa na prvý pohľad môže zdať pomerne malý. Trochu však klame telom - svojimi rozmermi, vonkajšími, vnútornými a v podstate aj rázvorom, je takmer identický so sesterským SEAT-om Arona. S Aronou má spoločnú aj ďalšiu vec - originálny a atraktívne vyzerajúci exteriér.

Vnútorný priestor je v tomto aute podstatne väčší, akoby sa mohlo na prvý pohľad zdať.
Zdroj: Martin Domček

Prispôsobivý

Na rozdiel od španielskeho modelu sa však môže pochváliť módnymi prepojenými zadnými svetlami. Naopak, ostré hrany a prelisy, ktoré Arone naozaj svedčia, nahradili mäkšími a oblejšími tvarmi. Zatiaľ čo Arona vyzerá skôr športovo, T-Cross pôsobí hravo. Je to zámer dizajnérov, pretože k dispozícii máte množstvo farieb a s vonkajšou môžete dokonca  zladiť interiér, na výber je niekoľko balíkov a farebných vyhotovení.

T-Cross, ako už napovedá jeho názov, je svojím zameraním crossover, vychádzajúci z Pola, vnútri však ponúkajúci väčší priestor. Nie je to dané ani tak rázvorom 2 563 milimetrov ako skôr vyšším posedom, väčším miestom nad hlavou a v neposlednom rade posuvnými sedadlami a sklopným sedadlom spolujazdca vpredu. Od polohy sedadiel závisí aj veľkosť batožinového priestoru, ktorá môže byť 385 až 455 litrov. Sedadlá vpredu môžu byť aj športové.

Módne: Prepojené zadné svetlá dnes nájdeme na mnohých nových modeloch.
Zdroj: MARTIN DOMČEK

Slušná výbava

T-Cross sa u nás predáva vo dvoch stupňoch výbavy - Life a Style. Jeho základná cena je 14 990 €.  Pri nemeckých autách sa zväčša sťažujeme, že v základe sú autá vybavené chudobne a za všetko treba zaplatiť.

T-Cross má však už v základe silnú bezpečnostnú výbavu, 16-palcové disky z ľahkých zliatin, denné a zadné LED svetlá, automatickú klimatizáciu, bluetooth, multifunkčný volant, posuvné sedadlá vzadu, asistent rozjazdu do kopca, 6,5-palcový farebný dotykový dis­plej a všetky okná a vonkajšie zrkadlá ovládané elektricky.

Z nášho pohľadu sa pri testovanom motore, ktorý bol už vybavený filtrom pevných častíc 1,0 TSI s výkonom 115 koní (85 kW) a doplnený 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, oplatí doplatiť necelých 1 200 eur za vyššiu výbavu Style.

Interiér možno zladiť s karosériou, k dispozícii sí tri dizajnové balíky.
Zdroj: VW

Tento cenový rozdiel totiž zahŕňa napríklad predné LED svetlá, hmlovky s prisvecovaním do zákrut, adaptívny tempomat, kvalitnejšie audio, športové sedadlá, väčšie disky a množstvo ďalších doplnkov. Pri nižšej výbave by ste zaplatili tisíc eur už len za predné LED svetlá.

Prehľadné: Prístroje pred vodičom majú jenoduchú a prehľadnú grafiku.
Zdroj: MARTIN DOMČEK

Na ceste

Silnejší litrový 3-valec s presne radiacim 6-stupňovým manuálom je podľa nás dobrou voľbou z hľadiska dynamiky aj spotreby. Má kultivovaný prejav, je tichý a dobre zaberá už od nízkych otáčok. Na výber je totiž aj slabší, litrový agregát s výkonom 70 KW, respektíve 90 koní, prepojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a najnovšie si už možno objednať aj 1,6-litrový diesel.

Spotreba závisí od štýlu jazdy. My sme jazdili prevažne s ľahšou nohou na plyne a najazdené kilometre sme takmer rovným dielom rozdelili medzi okresky, diaľnice a mesto, čo ústilo po vyše tisíc najazdených kilometroch do priemeru tesne nad 6 litrami. Bolo to pohodlných tisíc kilometrov - aj na 17-palcových diskoch auto dobre tlmilo nerovnosti, v zákrutách bolo pritom isté a pri bežných rýchlostiach neobťažovalo ani zvýšeným hlukom v kabíne.